کاهش نرخ تعدیل سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰

دبیر کل سندیکای شرکت‌های ساختمانی گفت:کاهشی بودن نرخ تعدیل ٣ ماهه دوم و چهارم سال ١۴٠٠ از سوی سازمان برنامه و بودجه باعث خسران و زیان قابل توجهی به شرکت‌های پیمانکاری می‌شود.

آقای ایرج گلابتونچی گفت: نرخ تعدیل ٣ ماهه دوم و چهارم سال ١۴٠٠ که از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شده، کاهشی بوده و این نرخ‌ها باعث خسران و زیان قابل توجهی به شرکت‌های پیمانکاری می‌شود.

به گفته دبیر کل سندیکای شرکت‌های ساختمانی در سال‌های گذشته سازمان برنامه و بودجه نرخ تعدیل را در روند مذاکرات با شرکت‌های پیمانکاری و به صورت توافقی تعیین و اعلام می‌کرد اما این بار به صورت دستوری نرخ تعدیل اعلام شد. 

او می گوید: این روند باعث تعطیلی شرکت های پیمانکاری و شرکت‌های فعال در حوزه ساخت وساز می‌شود و پس از این شرکت‌های پیمانکاری در ابعاد وسیع نخواهیم داشت. 

سررسید اسناد خزانه سه ساله است و بعد از سه سال برای نقد کردن آن با ریزش ٢۵ درصدی مواجه می‌شویم این در حالی است که در بهترین حالت سود پیمانکاران بین ١٠ تا ١۵ درصد است. مقرر شده اسناد خزانه برای تسویه بدهی‌های گذشته باشد اما دولت امروز هزینه‌های جاری را هم با اسناد خزانه پرداخت و حساب می‌کند از سوی دیگر هر سال هم بودجه عمرانی کشور کم و کمتر می‌شود. 

 طبق گزارش های مرکز آمار شاخص کل کالاهای مصرفی خانوار در همین مدت ٣ و ۴ ماهه اول سال بین ١٠تا ١٧ درصد افزایش یافته و با افزایش نرخ تورم مواجه بودیم ، متوسط شاخص در برخی از کالاهای مصرفی پروژه‌های عمرانی یک یا دو درصد بوده در مواد مصرفی مانند آهن و سیمان منفی بوده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار