استان خراسان شمالی رتبه اول شاخص احساس امنیت در کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی استان گفت: شاخص احساس امنیت در پیاده روی آخر شب و اعتماد مردم به پلیس در خراسان شمالی بالاتر از میانگین جهانی و کشوری است.

 سرهنگ دوم سجاد نامور گفت: در نظر سنجی صورت گرفته توسط مرکز افکار سنجی معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا در سال ۱۴۰۱ استان خراسان شمالی در شاخص احساس امنیت در پیاده روی آخر شب به تنهایی با میزان ۷۵.۶ درصد در رتبه اول کشور قرار گرفت، گفتنی است میانگین جهانی این شاخص به میزان ۷۲% است که استان خراسان شمالی در این خصوص ۳ درصد بالاتر از میانگین جهانی است.

او گفت : بر اساس نتایج این نظرسنجی شاخص اعتماد به پلیس در استان خراسان شمالی به میزان ۸۸ درصد برآورد شده  در حالیکه این شاخص در سطح جهانی ۷۱% و در سطح کشور ۸۴.۹ درصد است؛ بر این اساس شهروندان استان خراسان شمالی ۳ درصد بالاتر از میانگین کشوری و ۱۷ درصد بالاتر از میانگین جهانی به پلیس اعتماد دارند.

نامور گفت:  نتایج این مطالعه نشان دهنده همکاری و تعامل سازنده تک تک شهروندان محترم استان خراسان شمالی با پلیس است و پلیس به عنوان خادم مردم قدردان مشارکت شایسته همه شهروندان در تامین نظم، امنیت و آرامش اجتماعی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.