در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بیش از یک و نیم میلیون کلاس اولی آماده رفتن به مدرسه هستند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت:پیش بینی ما این است که امسال بیش از یک میلیون و پانصد و پنجاه هزار دانش آموز کلاس اولی داشته باشیم.

حکیم زاده گفت: برای سال تحصیلی جدید حدود یک میلیون و سیصد و هفتاد هزار نفر که ۶ سال تمام هستند وارد کلاس اول می شوند. با توجه به اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش فراهم کردن فرصت دسترسی آموزش برای تمامی دانش آموزان است، پیش بینی ما این است که با در نظر گرفتن شرایط کرونایی، برخی از خانواده‌هایی که کمی نگران ثبت نام دانش آموزان خود در پایه اول بودند آن‌ها نیز به این جمع اضافه شوند.

او گفت: پیش بینی می‌کنیم که در سال تحصیلی جدید بیشتر از یک میلیون و پانصد و پنجاه هزار دانش آموز کلاس اولی داشته باشیم.

حکیم زاده درباره تغییرات سن ورود دانش آموزان به کلاس اول گفت: تغییر خاصی در این زمینه نداشتیم. در آیین نامه اجرایی مدارس پیش بینی شده است که دانش آموزان ۶ سال تمام در مناطقی که تراکم جمعیت کم است و مانند مناطق روستایی و عشایری که مدارس کم جمعیت دارند با توجه به ظرفیتی که وجود دارد بعد از اتمام ثبت نام دانش آموزان ۶ سال تمام در صورت وجود ظرفیت و عدم افزایش تراکم متولدینی که تا پایان مهر ماه نیز هستند به شرط سنجش و دریافت تاییدیه آمادگی ورود به مدارس امکان ثبت نام در این مناطق را خواهند داشت.

او گفت: این موضوع شامل تمامی مناطق پر جمعیت کشور نمی‌شود، به دلیل آن که طبق قوانین مصوب باید تراکم استانداردی را برای کلاس‌های درس داشته باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
کلاس اولیا باید فقط روزی سه ساعت برن مدرسه
آخرین اخبار