پایان عرضه لوازم یدکی بدون شناسه و قاچاق در خوزستان

مدیرکل صمت خوزستان ضمن بازدید ازمراکز توزیع لوازم یدکی در سطح شهرستان اهواز از برخوردبا توزیع کنندگان لوازم یدکی قاچاق و تقلبی از امروز ١۵ مرداد خبرداد.

 امیر حسین نظری گفت: از امروز (شنبه ١۵ مرداد ماه)  فرصت ثبت شناسه کالا و کد رهگیری برای ۵٣ قلم لوازم یدکی به پایان رسید و عرضه بدون شناسه لوازم یدکی و قطعات خودرو از این تاریخ ممنوع است.

او ادامه داد: بر این اساس ثبت «کد نقش» فعالان حوزه لوازم یدکی و قطعات خودرو در سامانه جامع تجارت ضروری است.

مدیرکل صمت خوزستان می‌گوید:  شناسه‌دار کردن لوازم یدکی، قطعات و نظم بخشیدن به بازار تولید، واردات و توزیع آن می‌تواند مانع از عرضه لوازم یدکی تقلبی و قاچاق در سطح بازار شود.

آقای نظری گفت: درمرحله اول، طرح شناسنه‌دار کردن کمک‌ فنر و باطری خودرو اجرا شد و ۵٣ قلم از اقلام لوازم یدکی و قطعات خودرو نیز از امروز ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ حق توزیع بدون شناسه کالا ندارند.

به گفته او، فعالان تولیدی، وارد کننده و توزیع کننده بایستی با ثبت کدنقش خود در سامانه جامع تجارت، ادامه فعالیت دهند؛ در غیر این صورت فعالیت  آن‌ها غیر قانونی خواهد بود.

 به گفته سخنگوی وزارت صمت، برآورد می‌شود از ارزش ۱۳ میلیارد دلاری بازار لوازم یدکی، ۳۰ درصد کالای قاچاق و تولیدات بی‌کیفیت باشد که به ترتیب سه میلیارد دلار سهم قاچاق و یک میلیارد دلار هم سهم تولید غیر استاندارد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.