برداشت ۸۱۰ تن انجیر از باغات طارم

مدیر باغبانی جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت:پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۸۱۰ تن انجیر از باغات طارم برداشت و روانه بازار مصرف شود.

نیساری بااشاره به اینکه برداشت محصول انجیر در طارم از نیمه اول مردادماه آغاز شده و تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۸۱۰ تن انجیر از باغات طارم برداشت شود.

او با بیان اینکه سطح زیر کشت انجیر در طارم حدود ۱۴۳ هکتار است، افزود:حدود ۵۸۰ تا ۶۵۳ نفر به بهره‌برداری از انجیر در این شهرستان می‌پردازند.

این مسئول با بیان اینکه انجیر علاوه بر مصرف در داخل طارم به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود، ادامه داد: ۱۵ تا ۲۰ درصد انجیر طارم به صورت سنتی خشک می‌شود و بیشتر این محصول مصرف تازه‌خوری دارد.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی طارم گفت: از ارقام انجیر طارم می‌توان به کاشانی سفید، کاشانی سیاه، سبز، نقلی، زرد کلوچ و انجیر محلی طارم اشاره کرد.

نیساری با بیان اینکه با توجه به نبود صنایع فرآوری مناسب در این شهرستان، سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند بسیار سودآور برای سرمایه‌گذاران باشد، ادامه داد: توسعه باغات انجیر به دلیل ارزش غذایی و مزیت اقتصادی این محصول در دستور کار جهادکشاورزی طارم و سازمان جهادکشاورزی استان زنجان قرار دارد.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی گفت: مدیریت جهادکشاورزی و باغبانی در راستای توسعه باغات انجیر در مناطق مختلف این شهرستان به ترویج کشت انجیر دیم رقم سبز (استهبان) پرداخته و امید است که با سازگاری مناسب این رقم با شرایط آب و هوایی شهرستان، گزینه مناسبی برای افزایش سطح زیرکشت انجیر در طارم باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.