آغاز بیست و دومین لیگ برتر فوتبال؛

نبرد مربیان پرتغالی در آزادی / سرخپوشان بدون یحیی به دنبال نخستین برد در فولاد شهر

بیست و دومین مسابقات لیگ برتر فوتبال امروز با انجام ۵ دیدار آغاز می‌شود و در یکی از حساس‌ترین دیدارها، تیم فوتبال استقلال به مصاف سپاهان می‌رود.

  مسابقات بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال امروز با انجام ۵ دیدار آغاز می‌شود و مابقی بازی‌ها هم روز شنبه پیگیری خواهد شد. با توجه به اینکه در سال جام جهانی قرار داریم بازیکنان سعی می‌کنند با ارائه بازی خوب نظر دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی را برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جلب کنند.

استقلال- سپاهان/ جمعه ساعت ۱۹

تیم استقلال قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال روز جمعه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف تیم فوتبال سپاهان می‌رود.

آبی پوشان پایتخت بعد از قهرمانی در لیگ بیست و یکم فوتبال دچار تغییر و تحولات در کادر فنی خود شدند و فرهاد مجیدی از این تیم جدا شد و ریکاردو ساپینتو مربی پرتغالی هدایت استقلالی‌ها را برعهده گرفت.

تیم استقلال با هدایت فرهاد مجیدی فصل گذشته همه رکورد‌های لیگ برتر فوتبال را شکست و بدون باخت قهرمانی را به دست آورد و همین موضوع کار را برای ساپینتو مربی پرتغالی سخت خواهد کرد.

تیم استقلال قهرمان فصل گذشته لیگ برتر توانست شاکله اصلی خود را در فصل نقل و انتقالات  حفظ کند، اما مهاجمان زیادی به خدمت گرفت که ترافیک سنگینی در خط حمله این تیم به وجود آمده و این احتمال وجود دارد که همین موضوع برای این تیم حاشیه ساز شود.  به هر حال مشکل استقلال در خط حمله نبود و این تیم به هافبک بازیساز نیاز دارد.

علاوه بر این، بازیکنانی همانند وریا غفوری، رودی ژستد، محمد دانشگر، امیر حسین حسین زاده، متین کریم زاده، محمد جواد به آفرین و علیرضا خدا بخشی از استقلال جدا شدند.

استقلالی‌ها اردویی پیش فصل خود را در ترکیه برگزار کردند و چند بازی دوستانه هم انجام دادند تا ساپینتو شناخت خوبی از بازیکنان به دست آورد و استقلالی‌ها برای بازی‌های فصل جدید آماده شوند.

استقلال- سپاهان؛ پرتغالی ها به هم رسیدند/ ذوب آهن- پرسپولیس؛ سرخپوشان بدون یحیی به دنبال نخستین برد در فولاد شهر

در آن طرف، تیم سپاهان هم دچار تغییر و تحولات در کادر فنی و بازیکنان خود شده است. محرم نویدکیا از این تیم اصفهانی جدا شد و ژوره مورایس مربی پرتغالی هدایت طلایی پوشان را برعهده گرفت.

سپاهانی‌ها امیدوارند با حضور مورایس  مربی مطرح پرتغالی بتوانند بعد از چند سال قهرمان لیگ برتر فوتبال شوند، اما آن‌ها در اولین بازی خود کار سختی برابر قهرمان فصل گذشته دارند.

بازیکنانی همانند سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی فر، رضا میرزایی، سجاد شهباززاده، گئورگی گولسیانی، عزت الله پورقاز و کریستوفر کنت در فصل نقل و انتقالات از این تیم جدا شدند و اکثر آن‌ها به سرخابی‌ها پایتخت پیوستند، اما این تیم توانست  بازیکنان مطرح خارجی همانند مانوئل فرناندز، رناتو داسیلویرا و الویس  کامسوبا  را جذب کنند که آن‌ها می‌توانند جای خالی جدا شده‌ها را پر کنند.

جدال مورایس و ساپینتو ۲ مربی پرتغالی به جذابیت این بازی خواهد افزود.

علاوه بر این، بازیکنانی همانند محمد دانشگر، رشید مظاهری و میلاد زکی پور که سابقه بازی در استقلال را دارند روز جمعه برابر تیم سابق خود صف آرایی می‌کنند. از آن طرف، سجاد شهباززاده  مهاجم استقلال هم برابر سپاهان تیم سابقش بازی خواهد کرد.

کاوه رضایی، محبی، حردانی و مرادمند بازیکنان استقلال به بازی با سپاهان  نمی رسند. 

استقلال- سپاهان؛ پرتغالی ها به هم رسیدند/ ذوب آهن- پرسپولیس؛ سرخپوشان بدون یحیی به دنبال نخستین برد در فولاد شهر

پیکان تهران- ملوان بندرانزلی/ جمعه ساعت ۱۹

دیدار تیم‌های فوتبال پیکان و ملوان بندرانزلی روز جمعه در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود.

شاگردان حسینی قصد دارند با پیروزی برابر تیم ملوان بندرانزلی اولین گام خود در لیگ برتر فوتبال را محکم بردارند.

تیم پیکان تقریبا همان تیم پارسال است و این تیم نه تقویت و نه تضعیف شد. امسال بازیکنان جوان پیکان با تجربه‌تر شدند. فقط مدیرعامل باشگاه تغییر یافت.

به نظر می‌رسد پیکانی‌ها برای حضور در میانه جدول رده بندی با رقبای خود می‌جنگند.

در آن طرف، تیم ملوان بندرانزلی بعد از سال‌ها به لیگ برتر فوتبال بازگشته است.ملوان با همان نفرات خود در لیگ دسته یک پا به مسابقات لیگ برتر فوتبال گذاشته است. این تیم شمالی در چند نقطه ضعف داشت که بازیکنانی مثل اکبر ایمانی را به خدمت گرفت.  

مازیار زارع در اولین تجربه سرمربیگری خود در لیگ برتر فوتبال قصد دارد که تیم ملوان را در لیگ برتر حفظ کند.  

استقلال- سپاهان؛ پرتغالی ها به هم رسیدند/ ذوب آهن- پرسپولیس؛ سرخپوشان بدون یحیی به دنبال نخستین برد در فولاد شهر

آلومینیوم اراک – هوادار تهران/ جمعه ساعت ۲۰

تیم فوتبال آلومینیوم اراک قصد دارد از شرایط میزبانی خود استفاده کند و با برتری برابر تیم هوادار گام اول را محکم بردارد.

تیم آلومینیوم خیلی از بازیکنان خوبش را  در فصل نقل و انتقالات از دست داد، اما در عوض چند بازیکن خارجی به خدمت گرفت.

در آن طرف، تیم فوتبال هوادار تغییراتی در کادر فنی اش داشت و ساکت الهامی هدایت این تیم برعهده گرفت.

تیم هوادار اردوی آماده سازی خود را  در ترکیه برگزار کرد و در این اردو ساکت الهامی با حمید مطهری سرمربی نساجی درگیر شد و هر ۲ طرف بیانیه‌هایی علیه یگدیگر دادند.

همچنین  زمانی که الهامی سرمربی نساجی بود با مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم در فینال جام حذفی درگیر شد و اکنون دوباره این ۲ مربی برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

تیم هوادار در فصل نقل و انتقالات چند  بازیکن موثر خود را از دست داد، اما در مقابل چند بازیکن به خدمت گرفت تا جبران مافات کند.

استقلال- سپاهان؛ پرتغالی ها به هم رسیدند/ ذوب آهن- پرسپولیس؛ سرخپوشان بدون یحیی به دنبال نخستین برد در فولاد شهر

نساجی مازندران- مس رفسنجان/ جمعه ساعت ۲۰:۳۰

تیم فوتبال نساجی مازندران به علت آماده نبودن ورزشگاه وطنی در فصل جدید هم نمی‌تواند از حریفان خود در استادیوم خانگی اش میزبانی کند و قرار است بازی این تیم برابر تیم مس رفسنجان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود.

مدیران باشگاه نساجی بعد از اینکه  ساکت الهامی را اخراج کردند، حمید مطهری دستیار گل محمدی را به عنوان سرمربی تیم خود انتخاب کردند.  

حمید مطهری در اولین تجربه سرمربیگری اش در لیگ برتر فوتبال قصد دارد  با تیم نساجی به موفقیت برسد، اما  او در گام نخست کار سختی پیش رو دارد.

تیم نساجی در فصل نقل و انتقالات به خوبی تقویت شده است و باید دید این تیم با هدایت  حمید مطهری چه جایگاهی در لیگ برتر فوتبال کسب می‌کند.

در آن طرف، تیم مس رفسنجان عملکرد خوبی در فصل گذشته داشت و امسال هم این تیم کرمانی قصد دارد رتبه اش را ارتقا بدهد و حتی سهمیه آسیایی کسب کند.

تیم مس رفسنجان در فصل نقل و انتقالات به خوبی تقویت شده و فقط میانگین سنی مهاجمان این تیم بالا است.

نفت مسجد سلیمان- مس کرمان/ جمعه ساعت ۲۰:۳۰

تیم نفت مسجد سلیمان همانند فصل گذشته با مشکلات مالی مواجه است. شاگردان رضا مهاجری قصد دارند که با برتری برابر تیم تازه وارد مس کرمان بتوانند نخستین گام را محکم بردارند.

تیم نفت مسجد سلیمان در فصل و انتقالات با بودجه کم توانسته بازیکنان خوبی به خدمت بگیرد که به سیستم مهاجری می‌خورند و تیم‌های مدعی کار سختی برابر این تیم جنوبی خواهند داشت.

در آن طرف، تیم مس کرمان که  به تازگی وارد لیگ برتر فوتبال شده است، برخلاف حریف خود از لحاظ مالی وضعیت خوبی دارد.  

فرزاد حسین خانی سرمربی مس کرمان اولین  سرمربیگری اش  در لیگ برتر فوتبال را تجربه می‌کند و قصد دارد تیمش را در لیگ برتر فوتبال حفظ کند.

ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس/ شنبه ساعت ۱۹

تیم فوتبال ذوب آهن در اولین بازی اش در لیگ برتر فوتبال پذیرای پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر فولاد شهر است.

تیم ذوب آهن در فصل نقل و انتقالات بازیکنان موثرش را از دست داد و چند بازیکن بی نام و نشان را به خدمت گرفت.

شاگردان تارتار قصد دارند که با برد برابر تیم پرسپولیس اولین گام را محکم برداند، اما کار سختی پیش رو دارند.

در آن طرف، پرسپولیس تغییر و تحولات زیادی در کادر فنی و بازیکنانش داشته است.

سرخپوشان پایتخت در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشتند و با جذب بازیکنانی همانند علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی، ولسیانی و اسماعیلی فر  توانستند نقاط ضعف خود را تقویت کنند، اما هنوز آن‌ها نتوانستند  مهاجم گلزن خارجی به خدمت بگیرند تا پرونده نقل و انتقالاتی خود را ببندند.

هواداران پرسپولیس به خاطر جذب نشدن مهاجم خارجی از مدیریت درویش رضایت ندارند و آن‌ها چند روز پیش با حضور در مقابل ساختمان باشگاه اعتراض خود را اعلام کردند.

علاوه بر این، دستیاران گل محمدی تغییر کردند و حمید مطهری، داوود فنایی و رحیم پور از تیم پرسپولیس جدا شدند و مربیان خارجی جایگزین جدا شده‌ها شدند.

 همچنین سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس از دنیای حرفه‌ای فوتبال خداحافظی کرد و قرار است به عنوان مربی در این تیم فعالیت کند. البته حسینی به علت نداشتن مدرک مربیگری نمی‌تواند روی نیمکت سرخپوشان بنشیند و از روی سکو‌ها باید نظاره گر عملکرد تیمش باشد.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس به علت محرومیت قادر به همراهی تیمش در این بازی نیست و باید از روی سکو‌ها بازی تیمش را تماشا کند. علاوه بر این، مرتضی پور علی گنجی به علت اخراج در آخرین دیداری که در لیگ برتر فوتبال ایران با پیراهن نفت تهران به میدان رفته بود دیدار با ذوب آهن را از دست داد.  امید عالیشاه هم به علت محرومیت نمی تواند تیمش را در این بازی همراهی کند. 

همچنین وحید امیری، حامد پاکدل و  وحدت هنانوف به علت مصدومیت در بازی با ذوب آهن حضور ندارند. 

گل گهر سیرجان- تراکتور/ شنبه ساعت ۲۰:۳۰

تیم فوتبال گل گهر سیرجان در اولین بازی خود در لیگ برتر فوتبال روز شنبه  پذیرای تیم تراکتور  در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان است.

شاگردان قلعه نویی قصد دارند با برتری برابر تراکتور گام اول را محکم بردارند.  

تیم گل گهر سیرجان در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن خود از جمله خانزاده، زکی پور و صادقی را از دست داد، اما ۲ بازیکن خارجی  ناشناخته  به خدمت گرفت.

در آن طرف، زنوزی مالک باشگاه تراکتور قصد داشت که مالکیت باشگاه را به شرکت مس واگذار کند، اما در نهایت این انتقال صورت نگرفت و همچنان زنوزی مالکیت را برعهده دارد.

در حالی که گفته می‌شد شرکت مس مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان به باشگاه تراکتور کمک کرده است، اما این موضوع از سوی مدیران شرکت تکذیب شد.

مدیران باشگاه تراکتور بعد از اینکه نتوانستند ساغلام مربی ترک تبار را حفظ کنند در نهایت بردیف مربی اهل روسیه را با کمک سردار آزمون به خدمت گرفتند و امیدوارند با این مربی باسابقه در لیگ برتر فوتبال قهرمان شوند.

تیم تراکتور در نقل و انتقالات  با جذب چند بازیکن داخلی و خارجی  به خوبی برای فصل جدید تقویت شده است، اما این تیم تبریزی هنوز در خطوط دفاع و حمله نیاز به جذب بازیکن دارد.

فولاد خوزستان- صنعت نفت آبادان/ شنبه ساعت ۲۰:۳۰

دربی جنوب میان تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار می‌شود.

شاگردان نکونام قصد دارند با برتری در دربی جنوب گام اول در لیگ برتر فوتبال را محکم بردارند.

فولادی‌ها در فصل نقل و انتقالات به خوبی تقویت شدند و بازیکنانی همانند پهلوان، آقایی، دژاگه، قربانی، کنت، علیاری و وریا غفوری را به خدمت گرفتند و به دنبال جذب یونس دلفی هم هستند. آن‌ها در تمام پست‌ها حداقل ۲ بازیکن تاپ در اختیار دارند و تیم کاملی هستند.

در آن طرف، تیم صنعت نفت آبادان تغییر و تحولاتی در کادر فنی خود داشت و رضا پرکاس جایگزین علیرضا منصوریان شد.

پرکاس در اولین تجربه خود در لیگ برتر فوتبال قصد دارد برزیل ایران را متحول کند، اما کار سختی پیش رو دارد.

تیم صنعت نفت آبادان نه تنها تقویت نشده بلکه بازیکنان موثرش هم از دست داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
پرسپولیس ذوب آهن همون همیشگی
آخرین اخبار