وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

پیشنهاد اختصاص ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به کشاورزی کرمان

ساداتی نژاد گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شمال و جنوب کرمان اعتبار پیشنهاد شده که امشب در شورای اداری با حضور رئیس جمهور تصویب خواهد شد.

 سید جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه بازدید از نخلستان‌های خرمای شهرستان نرماشیر در جمع خبرنگاران گفت: در آخرین سفر استانی دور اول هیئت دولت در شهرستان نرماشیر از مشکلات حوزه نخیلات منطقه بازدید داشته‌ایم.

او افزود: این منطقه تک محصولی بوده و اقتصاد منطقه کشاورزی و دامپروری است؛ بنابراین صیانت از اشتغال آن برای ما بسیار حائز اهمیت است.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: در این سفر برای مبارزه با آفات نباتی، حدود ۹۵ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است و امیدواریم بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای مبارزه با آفات انجام دهیم.

او گفت: به طور کلی در استان کرمان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شمال و جنوب استان اعتبار پیشنهاد شده که امشب در شورای اداری با حضور رئیس جمهور تصویب خواهد شد تا تحول در کشاورزی این استان را رقم بزند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: استان کرمان از استان‌های مهم و حائز اهمیت در بخش کشاورزی، حوزه امنیت غذایی و صادرات محصولات کشاورزی است و صادرات این استان، عمدتا محصولات باغی بوده و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ارزآوری برای کشور به شمار می‌رود.

او گفت: بخشی از اعتبارات سفر به حوزه باغات مربوط است و  نوسازی باغات و جوانسازی نخلستان‌ها و همچنین ایجاد باغات مادری به دلیل نیاز به نهال‌های شناسنامه‌دار وجود دارد که برای این مهم اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده است.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد: اتفاقات خوبی در حوزه باغداری در این استان رقم بخورد و بحث اشتغال که ۲۳ درصد از آن مربوط به کشاورزی در استان است را در این حوزه حفظ کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی

او به نشست دیشب با فعالان بخش خصوصی  در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنعت دام و طیور استان کرمان اشاره کردو  یادآور شد: در این جلسه مسائل مربوط به این بخش مطرح شد و همچنین بحث‌های مربوط به حوزه آب و بحران آبی منطقه مورد بررسی قرار گرفت؛ زیرا یکی از مشکلات اصلی در منطقه تامین آب است و انشاالله با نشستی که با وزیر نیرو خواهیم گذاشت، بتوانیم موانعی را که در حوزه آب وجود دارد، برطرف کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه استان کرمان در حوزه خسارات طی امسال رکورد داشته است و در ابتدای سال سرمازدگی را داشتیم، پس از آن نیز سیل خسارت بسیار زیادی به بخش کشاورزی استان زده و در این استان آفت نخیلات وجود دارد که خسارت سنگینی به نخلستان‌ها وارد کرده است؛ بنابراین استان کرمان امسال شرایط ویژه‌ای را در بحث مربوط به خسارات دارد و گزارشی در این رابطه آماده شده که امشب در شورای اداری در حضور رئیس جمهور به آن خواهیم پرداخت.

او بیان داشت: قطعا امهال تسهیلات کشاورزان که درگیر این آفت هستند و همچنین پرداخت تسهیلات به نخلدار‌های درگیر آفت انجام می شود.

ساداتی نژاد بیان کرد: همچنین کشاورزان حوزه نخیلات بیمه نداشتند که باید از سازمان مدیریت بحران تامین آن انجام شود که در این زمینه گفتگو‌هایی انجام شده و امیدواریم امشب بتوانیم برای کشاورزانی که آسیب دیده اند، تمهیدات لازم را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.