رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: با استفاده از فناوری‌های نوین از ابتدای سال تا پایان تیر بیش از ۱۷۵ هزار جلسه دادرسی به صورت الکترونیک برگزار شده است.

محمد کاظمی فرد با تاکید بر اینکه با اجرای طرح تحول سرعت خدمت به مردم افزایش پیدا کرده است، گفت: برگزاری جلسات دادگاه به صورت برخط و الکترونیک با هدف کاهش هزینه‌های مردم و سرعت در رسیدگی به پرونده های مردم صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: در حال حاضر دادرسی‌های الکترونیک و برخط به دو صورت دادرسی الکترونیک میان مردم و دادرسی الکترونیک زندانیان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در چهار ماهه ابتدایی سال بیش از ۱۷۵ هزار جلسه دادگاه به صورت الکترونیک برگزار شده است.

کاظمی فرد گفت: در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۷۴ هزار و ۹۲۳ دادرسی الکترونیک میان مردم و ۱۰۰ هزار و ۴۶۰ دادرسی الکترونیک زندانیان برگزار شده است که با بررسی‌های به عمل آمده شاهد استقبال مردم از این نوع دادرسی‌ها بوده‌ایم.

او تاکید کرد: طرح تحول قضایی یک طرح مترقی و مورد تاکید و تایید مقامات عالی نظام است و با اجرای آن زمینه ارائه خدمات آسان و ارزان به مردم فراهم شده است. مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز تمام تلاش خود را به کارگرفته است که تمام تکالیفش در اجرای سند تحول را با سرعت به پیش ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
برا همینه سنگ رو سنگ بند نمیشه