خرید دانه‌های طلایی کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۳۶ هزار تن گذشت

مدیر کل غله سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۳۶ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تاکنون خریداری و به سیلو‌ها و انبار‌ها مکانیزه این اداره کل جهت دپو ارسال شده است.

  روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان؛ محمدرضا سرگزی   گفت: این مقدار خرید گندم از کشاورزان توسط ۱۲ مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی انجام شده است.

وی گفت:زمان تقریبی خرید گندم در استان از اوایل فروردین ماه سال جاری آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه دارد لذا کشاورزان در این بازده زمانی محصولات خود می‌توانند به مراکز از قبل تعیین شده در سطح استان تحویل نمایند.

 مدیر کل غله اظهارداشت: مبلغ کل گندم خریداری شده تاکنون ۴۰۸ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان می‌باشد.

سرگزی گفت: بیش از ۳۸۶ میلیارد تومان از وجوه گندم خریداری شده به کشاورزان استان سیستان وبلوچستان پرداخت گردیده و الباقی وجوه طبق پیگیری‌های صورت گرفته با شرکت بازرگانی دولتی ایران در اولین فرصت به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

  مدیرکل غله استان به کشت دانه‌های روغنی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: کلزا در بین دانه‌های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است، همچنین این گیاه می‌تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری‌ها و آفات و علف‌های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصول شود.

وی  گفت: خرید دانه‌های روغنی از کشاورزان استان به مرز ۱۹۵ تن رسیده است و کشاورزان را تشویق به کاشت این محصول زراعی و با ارزش  کرد.

وی افزود: مبلغ پرداخت شده این محصول با ارزش به کشاورزان استان سیستان و بلوچستان تاکنون دو میلیارد و نهصد و بیست و یک میلیون تومان می‌باشد.

 سرگزی در پایان افزود: کشاورزانی که تاکنون محصولات زراعی خود را به مراکز خرید تحویل نداده اند هر چه سریعتر اقدام نمایند، چون به روز‌های پایان خرید تضمینی نزدیک میشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار