بازرس کل استان اصفهان:

بارگزاری های جدید در حوزه زاینده رود متوقف شود

طباطبایی مهریزی گفت: یکی از مشکلات حوزه آب اصفهان، بارگزاری‌های جدید است که باید متوقف شود.

سید محمد مهدی طباطبایی مهریزی رئیس منطقه ۶ بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان به اهمیت زیر ساخت‌های اجرای طرح‌ها در کشور اشاره و گفت: برای هر کار مبانی وچهار چوب و وظایفی تعیین شده است که باید انجام شود و انجام هر طرحی مستلزم فراهم شدن زیر ساخت‌های آن طرح می‌باشد تا مردم از اجرای آن آسیب نبینند.

او به اهمیت کارشناسی شده بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها برای اجرا اشاره واظهار داشت:در تصمیمات توجه به مبانی دقیق کارشناسی و فنی ضروری است تا در اجرا هم شاهد نتیجه موثر باشیم و هم پیشگیری از سوء استفاده‌های ابزاری توسط عده‌ای خاص نماید.
بازرس کل استان اصفهان به تصمیمات مسئولین اشاره وبیان داشت: تصمیماتی که گرفته می‌شود باید منافع مردم در آن دیده شود امروز مسئله آب وکشاورزی، محیط زیست، فرونشست زمین و مسائل فرهنگی واجتماعی از مهم‌ترین مسائل استان اصفهان و به نحوی مسائل کشور محسوب می‌شود که باید به جد به آن‌ها پرداخته شود.

طباطبایی مهریزی به طرح‌های نیم تمام تامین و انتقال آب اشاره وگفت: از طرفی طرح‌های تامین و انتقال آب سال‌های سال است که معطل مانده است و از طرفی منابع آبی استان بدون استفاده و بهره برداری به خارج از استان و نهایتا به دریا می‌ریزد لذا مدیریت موثر جهت بهره برداری بهینه در استان لازم و ضروری است.

او  با اشاره به اهتمام دولت در رفع مشکلات گفت: یکی دیگر از مشکلات بارگزاری‌های جدید می‌باشد که باید متوقف شود.

طباطبایی تصریح کرد:مطالبات کشاورزان منطقی وبه حق است وباید همه در جهت احقاق حق آن‌ها تلاش کنیم امروز فلات مرکزی مشکل آب دارد مسئولین امر در تصمیمات خود در اجرای ضوابط می‌بایست مشکلات را هم لحاظ نمایند و با توجه به شرایط استثنا‌هایی در این خصوص قائل شوند.

مسائل فرهنگی واعتقادی باید از خانواده‌ها شروع و در آموزش وپرورش  تکمیل شود

بازرس کل استان اصفهان به اهمیت مسئله عفاف وحجاب اشاره وافزود: مسئله عفاف وحجاب در جامعه اسلامی یک مسئله شرعی وقانونی می‌باشد که همه موظف به رعایت آن هستند و توجه ادارات ونهاد‌های دولتی به مسئله بیش از پیش ضروری است و یکی از موارد توجه به قانون و انجام دقیق تکالیف خصوصی و عمومی در دستگاه می‌باشد.

او تصریح کرد: مدیر اداره باید تمام وقت و در تمام شبانه روزدر خدمت مردم باشد اینکه یک روز هفته جهت ملاقات مردمی اختصاص داده شود و در طول هفته مراجعه مردم نداشته باشند، این امر با مبانی تفکر انقلابی و جهادی مغایر است. تکریم ارباب رجوع در ادارات ونهاد‌ها یک وظیفه قانونی برای همه مدیران و کارمندان است وباید بدانند که همه نوکر وخادم مردم هستیم وبرای رفع مشکلات مردم وخصوصا مراجعین به ادارات با تمام توان در جهت رضایت مردم تلاش کنیم.

طباطبایی مهریزی به برخورد وتصمیمات مسئولین اشاره وافزود: برخوردوتصمیمات وعمل مسئولین مستقیما در جامعه تاثیرگذار می‌باشد و باید توجه داشته باشیم مدیون خون شهدا و ایثارگری‌های ایثار گران هستیم لذا علاوه بر تکلیف قانونی، تکلیف شرعی و اخلاقی هم داریم.

او در خصوص مسائل فرهنگی بیان داشت: مسائل فرهنگی واعتقادی باید از خانواده‌ها شروع و در آموزش وپرورش به عنوان مهم‌ترین وظیفه آن تربیتی است تکمیل شود لذا باید تلاش جدی تری نسبت به قبل در این امر داشته باشد و ایجاد سازوکار‌های مناسب و موثر از جمله احیاء مربی پرورشی در مدارس اقدام شود.

بازرس کل استان اصفهان با توجه به لزوم استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و ... در همه دستگاه‌ها به اهمیت همکاری با مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر اشاره وافزود:مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر یک مجموعه مردم نهاد است که در عرصه‌های مختلف مطالبه گری‌های بحقی را در دفاع از حقوق مردم ونظام اسلامی دارد و بازرسی کل استان آماده هرگونه همکاری را با این نهاد ارزشی و مردمی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.