گزارشی از برنامه مجله فوتبال شبکه خبر

خضریان: اگر افراد دارای پرونده قضایی در انتخابات فدراسیون فوتبال حضور یابند وزیر باید پاسخ دهد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نسبت به حضور افراد دارای شکایت حقوقی و پرونده قضایی در انتخابات فدراسیون فوتبال هشدار داد.

در ابتدا مجری برنامه چند خبر فوتبالی را بررسی کرد از جمله این خبر‌ها جایگاه نوزدهمی ایران در میان ۳۲ دو تیم رقابت‌های جام جهانی بود. در ادامه به ثبت قرارداد ۳ بازیکن استقلال از جمله مهدی قائدی و امضای قرارداد لوکادیا برای یکسال با تیم فوتبال پرسپولیس پرداخت.

در ادامه مجری برنامه درباره هشدار کمیسیون اصل ۹۰ درباره محرومیت اعضای دارای شکایت از انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کرد و مصاحبه‌ای از خضریان سخنگوی کمیسون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پخش شد.

خضریان گفت:افرادی که داوطلب ریاست فدراسیون فوتبال هستند نباید پرونده باز حقوقی داشته باشند. ریاست کمیسیون اصل نود نیز به این موضوع تاکید دارند. کمیسیون اصل نود نسبت به ثبت نام انتخابات فدراسیون فوتبال از سوی افرادی که شکایت و یا پرونده باز قضایی دارند، ورود خواهد کرد و وزیر ورزش و جوانان در این موضوع باید پاسخگو باشند و حتی از او دعوت خواهیم کرد تا سوالاتی را درباره این موضوع پاسخ بدهد. در صورتی هم که تعللی در جلوگیری از ثبت نام این افراد شکل بگیرد، دستگاه قضایی محل رسیدگی به این موضوع خواهد بود.

در ادامه اصغر شرفی پیشکسوت فوتبال در استودیو برنامه مجله فوتبال حاضر شد و درباره با بحث انتخابات شفاف و پاک فدراسیون فوتبال گفت:سه نفر به عنوان کاندیدا انتخابات فدراسوین فوتبال انتخاب شدند، اما من نمی‌دانم چه کسانی آن‌ها را تایید کرده است. فدراسیون فوتبال کشورمان دچار مشکلی شده است که همه می‌دانند، اما همان فرد اصلی و مسئول از مشکل بی خبر است و خودش را هم به خواب زده است و شما هم نمی‌توانید او را از خواب بیدار کنید.

شرفی افزود:همه درباره مهدی تاج صحبت می‌کنند که با مارک ویلموتس قرارداد بست بلایی را بر سر فدراسیون فوتبال کشورمان آورد، حالا می‌خواهم بدانم چرا با گذشت مدت‌ها حرفی نمی‌زند و ساکت مانده است. حتی صحبت‌های سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ نیز متعلق به اوست،   اما خود تاج هیچگاه رو راست صحبت و رفتار نمی‌کند. تاج خودش را به خواب زده و از آنجایی که اصفهانی است (به طنز) به این سادگی‌ها از خواب بیدار نخواهد شد. البته این موضوع را هم بگویم که بسیاری از مدیران توانمند فوتبال کشورمان در سال‌های گذشته خود از اصفهان به جایگاه‌های بالای جهانی رسیده اند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد:من قبول نمی‌کنم که تاج بدون در نظر گرفتن پورسانت دوباره پا به انتخابات فدراسوی فوتبال بگذارد. او در حال حاضر در تلاش است تا با آوردن اسم افرادی همچون کارلوس کی روش جو را تحت تاثیر قراردهد. او یکبار امتحانش را پس داده است. یادمان نرود زمانی که ویلموتس را آورد در نشست خبری اعلام کرد بهترین قرارداد عمرم است. ما از کجا به تاج اعتماد کنیم که برگردد و دوباره بحث مهمی پیش آید و او دوباره قلبش نگیرد. فوتبال ما در حال حاضر زیرساخت ندارد و در عین حالی که به عنوان لیگ حرفه صداش میزنیم، اما حرفه‌ای نیست. باید از بین ضرر‌هایی که فدراسیون فوتبال هربار رقم میزند رقمی میان ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان به باشگاه‌ها واریز کنند تا آن‌ها بتوانند برای خودشان ورزشگاه اختصاصی بسازند و در به در نباشند.

در ادامه آیتمی درباره وضعیت دیگر بخش‌های فدراسیون فوتبال از جمله فوتبال پایه پخش شد. شکوری پیشکسوت فوتبال کشورمان از وضعیت اسف بار فوتبال پایه در فدراسیون کشورمان گفت اظهار کرد که حتی رئیس اگر دو سال هم نتیجه نگیرد‌ای کاش فوتبالی بوده و به فکر این ورزش باشد.
امید شریفی نسب  بیان کرد:چرا فکر می‌کنیم اگر یک باند برود و باند دیگر بیاید به فکر فدراسیون فوتبال است؟ فوتبال ما در حال بازگشت به عقب و پسرفت است.
آرش برهانی در ادامه گفت:از همان ابتدا انتخابات ثبت نام نامزد‌ها را به شکل نامنظمی برگزار کردند که اصلا زیبنده نبود.
مصطفی  اکرامی افزود:کاش هر کس برای انتخابات ثبت نام کرده است از تخصص و توانایی هایش برای کمک به فوتبال ایران استفاده کند چراکه فوتبال کشورمان شایسته بهترین‌ها است و ما یکی از بهترین هواداران جهان را داریم.

در ادامه دوباره اصغر شرفی دوباره به کارشناسی نابسامانی فدراسیون فوتبال پرداخت و گفت:زمانی را به یاد دارم که به سرمربیگری حشمت مهاجراتی در مسابقه فوتبالی با گذرنامه دسته جمعی که در آن زمان رسم بود در کشور کره حاضر شدم. در فرودگاه به ما ایراد گرفتند و گفتند راهتان نمیدهیم، اما مهاجرانی از آن‌ها زمان گرفت تا حداقل یکروز در هتل بمانیم و سپس برگردیم. زمانی که به هتل رفتیم مهاجرانی به سفیر ایران در آن کشور زنگ زد و اعلام کرد که برای تک تک بازیکنان گذرنامه می‌خواهد. بلافاصله از ایران تماسی حاصل شد و اعلام کردند که ۷ صبح فردا فردی از بدنه سفارت با گذرنامه‌هایی به تعداد بازیکنان در محل استراحت تیم حاضر خواهد شد. آن عده‌ای که به دنبال تیم ملی فوتبال ایران بودند باعث آرامش شده بودند و ما دیگر فکر دیگری نداشتیم.

شرفی  ادامه داد:وقتی مسئولان فدراسیون فوتبال انسان‌های کوتوله‌ای را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌کنند، همه چیز در فدراسیون فوتبال کوچک می‌شود. با این حال تیم ما بازیکنان بسیار خوبی دارد، اما باید آرامش به این تیم برگردد. وضعیت به جایی رسیده است که در حال حاضر بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان از مسئولان ورزشی اعتبار بیشتری دارند که این موضوع اصلا خوب نیست. بازیکن نباید مربی را انتخاب کند.

در ادامه گزارشی از امیر قلعه نویی پخش شد که پس از ۵۵۲ دیدار از مرز ۱۰۰۰ امتیاز در لیگ برتر فوتبال گذشته است. او رکوردار حضور در لیگ برتر فوتبال به عنوان سرمربی است چراکه در بیست دوره از این مسابقات حضور داشته است. نزدیک‌ترین مدعیان برای شکست قلعه نویی ۱۰۰۲ امتیازی، مجید جلالی ۵۷۱ و علی دایی با نزدیک به ۴۷۰ امتیاز است.

سپس گزارشی از فضای بین الملل فوتبال و مراسم توپ طلای فوتبال اروپا پخش شد. مراسمی که ستاره‌هایی از جمله لیونل مسی و نیمار در آن حضور ندارند، اما بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای همچون رونالدو و مودریچ حضور دارند. البته رونالدو در حالی عضو لیست دعوت شدگان این مراسم شده است که هم دیگر پا به سن گذشته است و همچنین در باشگاه خود یعنی منچستریونایتد روز‌های خوبی را سپری نمی‌کند. شاید اصلی‌ترین مدعیان کسب توپ طلا، کریم بنزما از رئال مادرید، رابرت لواندوفسکی از بارسلونا باشند.

همچنین گزارشی از درگیری توماس توخل و کونته در جریان دیدار تاتنهام و چلسی پخش شد. درگیری که سرزبان همه رسانه‌های جهان افتاده است. درگیری شدیدی که پس از گل دقیقه ۹۸  هری کین به تیم فوتبال چلسی درگیری شدیدی را میان سرمربیان و حتی نیمکت دو تیم و در نهایت اخراج توخل و کونته به وجود آورد. البته در لیگ جزیره بجز توخل و کونته سرمربیان دیگری هم بودند که لب خط مستطیل سبز به جان یکدیگر افتاده اند، ازمورینیو و وینگر گرفته تا فرگوسن و مانچینی در سال ۲۰۱۲.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
امثال آقای تاج با این آسیبی که وارد کرده اند الان باید تو زندان باشند. برخورد سلیقه ای با فساد، کشور رو به این روز انداخته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ای بابا از دهه 90شمسی به بعد یکسری وکیل تو کشور زیاد شدند با مدارک باد آورده و یکسری دادگاه ها نو سازی و بزرگ ساخته شدند تا بگی تحت پیاز تلخه برا طرف پرونده درست میشه حالا طرف نون شب نداره متهمم شده چی شده یه اشخاصی سراغ پول اینچنینی حرام با محکوم شدن یکسری از افراد مظلوم حالا گیلم مقصر باشه آقا قبلاً با پا در میانی یکسری افراد و سلام و صلوات ختم می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
عجب رویی داره تاج اصلا چرا تایید شده ؟؟؟