۹۷ هزار روستایی در استان اصفهان زیر چتر بیمه هستند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: ۹۷ هزار نفر در استان تحت پوشش این صندوق هستند.

مهدی ابارشی اظهار داشت: امسال هم سهمیه در نظر گرفته برای پوشش بیمه در استان ۲۷ هزار نفر است که با همکاری دستگاه‌های مرتبط می‌توان این رقم را به دو برابر رساند.

وی افزود: جامعه هدف پوشش بیمه‌ای صندوق در استان ۳۱۲ هزار نفر بود که ۳۷ درصد آن‌ها زیر پوشش قرار گرفته‌اند و بر اساس پیش بینی‌ها امسال این رقم به ۵۰ درصد خواهد رسید.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان خاطرنشان کرد: رفع موانع گسترش پوشش بیمه جامعه هدف توسط این صندوق از طریق همراهی فرمانداران و مسوولان دستگاه‌های مرتبط استان، ضروریست.

وی خواستار همراهی دستگاه‌های مرتبط برای افزایش پوشش جمعیت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان شد.

ابارشی با اشاره به سفر مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در روز‌های آینده به اصفهان اضافه کرد: برنامه‌های متعددی برای این سفر در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها ملاقات با خانواده معظم شهدا، نشست با فرمانده سپاه صاحب‌الزمان اصفهان و برنامه‌ریزی برای افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی بسیجیان فعال استان است.

وی بیان کرد: ملاقات با خانواده شهید ابوالفضل شیروانیان از شهدای مُدافع حرم، دیدار با استاندار، انعقاد تفاهمنامه در باره ابلاغیه معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری برای افزایش شمار بیمه‌شدگان و اجرای طرح یک میلیون بیمه شده جدید در زُمره برنامه‌های دیگر این سفر است.

ابارشی، تشکیل قرارگاه محرومیت‌زُدایی و ایجاد قرارگاه فرعی کرامت برای برنامه‌ریزی و تشریک مساعی سایر سازمان‌های موثر در توسعه روستایی و مناطق محروم برای افزایش ضریب پوشش بیمه روستاییان، برگزاری جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انعقاد تفاهمنامه با اداره بهزیستی به منظور عضویت مددجویان در بیمه روستایی را بخش دیگری از برنامه‌های سفر یاد شده برشمرد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان افزود: انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگردی برای بیمه اجتماعی شاغلان در این حوزه، ملاقات با مجمع نمایندگان استان و دریافت نظر‌های آن‌ها و ارائه پیشنهاد‌هایی به این نمایندگان برای بهبود و تنوع خدمات بیمه‌ای برای جامعه روستایی و عشایری کشور از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.