خانه‌های مردم کرمانشاه میزبان زوار حسینی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : خانه‌های مردم کرمانشاه در قالب پویش "کرمانشاه، دروازه کربلا" میزبان زوار حسینی می‌شود.

محمدرضا سهیلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، گفت : مردم کرمانشاه قرن هاست به دلیل قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات میزبان زوار حسینی هستند و میزبانی شایسته‌ای از آن‌ها داشته اند.

وی ادامه داد: همین امر باعث شده تا امروز در همه جای ایران، "میهمان نوازی" به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی مردم کرمانشاه شناخته شود، لذا باید تلاش کنیم تا این فرهنگ زیبا را به نسل جدید هم منتقل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآورشد: در این راستا، باتوجه به در پیش بودن اربعین حسینی، در تلاشیم تا با برگزاری یک پویش بتوانیم فرهنگی که از قدیم الایام در بین مردم کرمانشاه وجود داشته را پررنگ‌تر کنیم.

وی اعلام کرد: به این منظور برگزاری پویش "کرمانشاه، دروازه کربلا" را با همکاری چند ارگان مرتبط در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم میزبانی کرمانشاهیان از زوار حسینی را ساماندهی کنیم.

سهیلی یادآور شد: هر چند طی سال‌های قبل هم در ایام اربعین حسینی برخی از مردم کرمانشاه منازل خود را در اختیار زائرین قرار می‌دادند، اما امسال در قالب این پویش بنا داریم این برنامه را به شکل گسترده‌تر و با ساماندهی و انسجام بیشتری اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: کرمانشاهیانی که تمایل دارند در ایام اربعین زائرین حسینی را در منازل خود اسکان دهند، می‌توانند عدد "یک" را به شماره ۰۹۹۰۱۱۵۲۰۱۱ پیامک کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار