پایان شیرین سروقامتان ایران در جام واگنر/ شاگردان عطایی آرژانتین را در هم شکستند

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های جام واگنر مقابل آرژانتین به پیروزی رسید.

تیم ملی والیبال ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌کند، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (شنبه ۲۹ مرداد) به وقت تهران در سومین مسابقه خود در جام واگنر مقابل تیم ملی آرژانیتن، دارنده مدال برنز المپیک و نخستین حریفش در رقابت‌های قهرمانی جهان قرار گرفت.

مردان والیبال ایران در این مسابقه با نتیجه سه بر دو و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۱، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۱۵ بر ۱۳ آرژانتین را شکست دادند تا نخستین برد خود در جام واگنر را کسب کنند و با آمادگی بهتری راهی اسلوونی و آوردگاه قهرمانی جهان شوند.

بهروز عطایی برای شروع این مسابقه که به میزبانی شهر کراکوف برگزار شد از ترکیب جواد کریمی، صابر کاظمی، محمدجواد معنوی نژاد، امیرحسین اسنفدیار، امیرحسین توخته، مهدی جلوه و محمدرضا موذن استفاده کرد.

شاگردان عطایی با ترکیبی متفاوت شروع خوبی در ابتدای مسابقه داشتند. بازی تا اواسط ست نخست بسیار نزدیک دنبال شد تا اینکه در نهایت ملی پوشان کشورمان موفق شدند با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ از سد حریف خود عبور کنند.

ترکیب ایران برای شروع ست دوم هم تغیری نکرد. در اواسط ست دوم محمدطاهر وادی جایگزین جواد کریمی شد و در نهایت آرژانتین توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی برسد. از ابتدای ست سوم وادی در ترکیب ایران قرار گرفت، اما باز هم این آرژانتینی‌ها بودند که با توپ گیری‌های مناسب عقب زمین و البته استفاده از اشتباهات تیم ایران در حمله موفق شدند و با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند تا بازی به ست چهارم کشیده شود.

در شروع ست چهارم شهروز همایونفرمنش و مرتضی شریفی به عنوان دو دریافت کننده اصلی تیم در ترکیب قرار گرفتند. وادی و صابر کاظمی هم پاسور و قطر پاسور بودند. در این ست تیم ایران ۲۵ بر ۲۲ آرژانتین را شکست داد تا جدال دو تیم به ست پنجم کشیده شود.

شاگردان بهروز عطایی در ست پنجم با نمایشی تحسین‌برانگیز ۱۵ بر ۱۳ حریف آمریکای جنوبی خود را شکست داد تا در مجموع سه بر دو فاتح این مسابقه باشد.

رقابت‌های جام واگنر امروز با دیدار تیم‌های لهستان و صربستان خاتمه پیدا خواهد کرد. ملی‌پوشان کشورمان در نخستین بازی خود با نتیجه سه بر صفر مغلوب لهستان شدند و آرژانتین هم توانست از سد صربستان عبور کند.

شاگردان عطایی در دومین گام هم با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب صربستان شدند و لهستان هم با نتیجه ۳ بر صفر از سد آرژانتین گذشت. به این ترتیب لهستانی‌ها پیش از بازی سوم، قهرمانی خود در جام واگنر را قطعی کردند.

میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، محمدجواد معنوی نژاد، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، شهروز همایونفرمنش، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن بازیکنان شرکت کننده تیم ایران در جام واگنر بودند.

هدایت تیم ملی والیبال ایران برعهده بهروز عطایی به عنوان سرمربی است و اکبر محمدی (سرپرست)، علیرضا طلوع‌کیان، عظیم جزیده و احمد لاهوتی (مربیان)، حسین خوریانی (آنالیزور)، رضا قلی‌پور (تراپیست) و یاناس (مربی بدنساز) دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات بودند.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال جام واگنر لهستان از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه با حضور چهار تیم ایران، صربستان، لهستان و آرژانتین برگزار شد. شاگردان عطایی صبح فردا لهستان را به مقصد اسلوونی ترک خواهند کرد تا برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان آماده شوند.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران در مدت حضور در کراکوف لهستان در ۱۷ ست به مصاف تیم‌های اوکراین (دوستانه)، لهستان، صربستان و آرژانتین (جام واگنر) رفت تا خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی مردان جهان آماده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
افرین بر انها که با تلاش و بهره گیری از مربی داخلی کسب مقام میکنند ..حق این است که همسان فوتبالی ها پاداش و قدر دانی بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
جناب عطایی پیشنهاد میکنم برای بازیهای مهم پیش رو آرمین تشکری را (در صورت آماده بودن ) بجای جلوه جایگزین نمائید چون این سطح از بازیها بنظر میرسد برای ایشان خیلی بالاست چون در دو دوره مسابقه قبلی نشان دادند بازیکن حریف اسپک میزند جلوه برای دفاع یک متر اینطرف تر دفاع میکند اسپک های ضعیفی نیز دارد و سرویسهای بسیار ساده ایشان بنظر اینجانب فاکتورهای لازم را اکنون دارا نیستند شاید وقتی دیگر -با داد و فریاد بر سر این بازیکن آن میزان توانایی او هم از بین میرود مثل اینکه از یک بازیکن معمولی بخواهید رونالدو یا کورک یا زایتسف باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
حالا هی پول بیت المال را صرف فوتبال بیخاصیت بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
باید یه مربی خارجی تاپ و صاحب سبک و با دانش روز بیاریم. اگه ایران والیبالش به یکی از قدرت ها تبدیل شد یکی از عوامل موثرش مربیان خارجی خوبی بود که اومدن.
الان ضعیف شدیم و تعداد باختمون خیلی بالا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
عزیزم سه بر دو بردن درهم شکستن نیست درهم شکستن باخت سه هیچ به لهستان بود...
Iran (Islamic Republic of)
بویر احمد
۲۲:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
این تیم برا ایران تیم نمی شه تیم نیاز به موسوی و غفور دارهذ