دانش آموزان ما باید توان تحلیلی از اقتصاد کشور و جهان داشته باشند

خاندوزی گفت: دانش آموزان ما اکنون توان تحلیلی از چشم انداز‌های اقتصادی کشور و جهان ندارند و نمی‌توانند نقش آفرینی ویژه‌ای انجام دهند و متاسفانه آموزش و پرورش در این مسیر مرجعیت را از دست داده است.

خاندوزی وزیر اقتصاد در سی و ششمین دوره اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: نظام آموزشی مابیش از آن که دستورالعمل‌های بلند مدت را پیگیری کنند، و به رشد کشور کمک کند تنها به موضوعات نه چندان مهمی که همیشه در کشور بوده است توجه می‌کنند.

دانش آموزان ما اکنون توان تحلیلی از چشم انداز‌های اقتصادی کشور و جهان ندارند و نمی‌توانند نقش آفرینی ویژه‌ای انجام دهند. همین موضوع باعث شده که حل کردن این نیاز در خانواده‌ها به جای آموزش و پرورش از نهاد‌های دیگر تامین می‌شود. متاسفانه آموزش و پرورش در این مسیر مرجعیت را از دست داده است.

او گفت: اگر بخواهیم مرجعیت را به آموزش و پرورش برگردانیم، به عنوان وزارت اقتصاد آماده ایم در حوزه سواد اقتصادی و سواد مالی به آموزش و پرورش کمک کنیم، تا درنهایت عنصر کلیدی که معلمان ما هستند و همچنین دانش آموزان به تناسب نیاز‌های خود بتوانند، در این مسیر نیاز‌های خود و کشور را تامین کنند.

او ادامه داد: در حوزه مسائل کاری آموزش و پرورش و وزارت اقتصاد کار‌های بزرگی انجام شده و فکر‌های خوبی برای آینده این دو وزارت خانه دیدیه شه است.

او گفت:از پشتیبانی‌های خود برای انجام شدن فعالیت‌های بزرگ آموزش و پرورش دریغ نخواهیم کرد. بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است که ما باید خود را در این حوزه تجهیز کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.