در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حمایت های مالی دانشگاه تهران از دانشجویان و کارمندان متأهل

رئیس دانشگاه تهران گفت: باید زیرساخت های لازم برای ایجاد زندگی مشترک دانشجویی فراهم شود.

محمد مقیمی درباره ازدواج های دانشجویی گفت: ازدواج دانشجویی بحث مهمی است و معتقدم که اگر زیرساخت ها فراهم شود آشنایی دانشجویان با یکدیگر در محیط دانشگاه به وجود خواهد آمد.

او افزود: مهم ترین دغدغه دانشجویان برای ایجاد زندگی مشترک در زمینه مسکن است ، مطالعات نشان می دهد که اگر مسکن  را فراهم کنیم بخش عمده ای از دانشجویان ازدواج خواهند کرد.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: نهاد رهبری دانشگاه تهران هر ساله در زمینه ازدواج دانشجویی برنامه هایی را اجرا می کند. افرادی که دارای مرجعیت و صلاحیت هستند باید شناخته شده باشند لذا با مدیریت مناسب برنامه هایی را در نظر داریم تا دانشجویان با فضای ازدواج آشنا شوند.

مقیمی ادامه داد: دانشجویان قدرت تشخیص بالایی دارند و این امکان برای آنها وجود دارد تا همسر خود را در محیط دانشگاه انتخاب کنند‌.

رئیس دانشگاه تهران افزود: برای ازدواج های دانشجویی فعالیت های ترویجی انجام می دهیم، برای مثل در برنامه روز زن از دانشجویان متأهل تقدیر کردیم و مبالغ قابل توجهی به آن ها هدیه دادیم و به دانشجویان و کارمندان مجرد گفتیم که اگر ازدواج کنند مورد حمایت و تسهیلات مالی دانشگاه تهران قرار خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار