همکاری‌های تجاری ایران و تاتارستان روسیه توسعه می‌یابد

در نشست مشترک میان رئیس سازمان توسعه تجارت با هیات اعزامی جمهوری تاتارستان روسیه به ایران، بر همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی تاکید شد.

آقای علیرضا پیمان‌پاک گفت: برای توسعه روابط با جمهوری تاتارستان کاملا آماده هستیم. خوشبختانه در دوره جدید، روابط بین دو کشور بسیار افزایش پیدا کرده و چارچوب مناسبی برای همکاری طرفین ترسیم شده است.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، کارگروهی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور راه‌اندازی و فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف تجاری، صنعتی، موارد مربوط به لجستیک و بحث‌های مرتبط با نفت و گاز و انرژی دسته‌بندی شده است که  به شکل هفتگی این موضوعات را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهند.

او گفت: امیدوارم نشست امروز و سفرهای مختلفی که به شهرهای ایران خواهید داشت، مقدمه‌ای برای گسترش همکاری‌ها و متفاوت نسبت به گذشته بوده و جهشی در همکاری‌های تجاری، اقتصادی و صنعتی ایجاد کند.

در ادامه کروفچنکو معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت جمهوری تاتارستان روسیه گفت: کشور روسیه درماه‌های اخیر دچار مشکلات جدیدی شده که کشور ایران در ۴۰ سال گذشته با این موضوعات روبرو بوده است، به همین دلیل برای بهره‌مندی از تجربیات کشور شما جهت رهایی از این مشکلات و تداوم فعالیت‌های تجاری-اقتصادی‌مان به همراه تیمی ۳۰ نفره از شرکت‌های فعال اقتصادی به ایران سفر کرده‌ایم.

او می‌گوید: حجم مبادلات تجاری میان جمهوری تاتارستان و ایران ۱۸۰ میلیون دلار است که نسبت به سال ۲۰۲۰ با افزایش ۳.۵ درصدی روبرو بوده است.

کروفچنکو می گوید: دو رودخانه بزرگ کامه و ولگا از این جمهوری به دریای خزر می‌ریزند که مسیری کوتاه و مناسب بوده تا با استفاده از آن می‌توان هزینه‌های لجستیک و حمل و نقل را کاهش دهد.

طبق گفته رئیس سازمان توسعه تجارت در حوزه انرژی، ظرفیت بالایی داریم و در حوزه خودروسازی و توجه به گستردگی این حوزه و همچنین اهمیت آشنایی بهتر با ظرفیت‌های خودروسازی ایران، برنامه خاصی را برای هیات تجاری تاتارستان در نظر گرفته‌ایم.

  کشور ایران با ظرفیت بالای خودروسازی خود (بیش از۴۰ شرکت داخلی فعال در حوزه‌های تولید قطعه، سازنده تجهیزات و مجموعه‌های خودروسازی) در این نمایشگاه حضور دارد و نشست‌های مشترکی میان مقامات مسئول طرفین در این حوزه برگزار خواهد کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار