مشفقیان:

قرارداد ساخت سریال احمدبن‌موسی (ع) نهایی شد

معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: هفته آینده در صحن شورا قرارداد ساخت سریال احمدبن‌موسی (ع) با حضور رئیس سازمان اوج به امضا می‌رسد.

مصطفی مشفقیان در صحن شورای شهر شیراز با اشاره به اهم برنامه‌های سازمان فرهنگی گفت: هفته آینده در صحن شورا قرارداد ساخت سریال احمدبن‌موسی (ع) با حضور رئیس سازمان اوج به امضا می‌رسد.

او با اشاره به اینکه راهبرد‌های کلان این است که در دور جدید از یک سازمان حمایتگر به یک سازمان کنش‌گر در عرصه‌های مختلف تبدیل شویم، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی نیز در اجرای فعالیت‌ها مدنظر بوده است.

مشفقیان با بیان اینکه شورای شهر برای این سازمان ۲۳ مصوبه داشته که ۸ مصوبه اجرا شده و ۱۵ مصوبه نیز در دست اجرا است، افزود: عدم تخصیص منابع مالی به سازمان فرهنگی و اینکه برخی از مصوبات زمان بر است سبب شد که اجرای آن با زمان‌بندی شورا محقق نشده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز عنوان کرد: تلاش بیشتری خواهیم کرد تا آذرماه ۲۳ مصوبه شورای شهر را به صورت کامل و جامع انجام دهیم و کسب رتبه نخست گردشگری
رتبه سوم اداره ورزشی و تفریحات در میان کلانشهر‌ها از جمله عملکرد این سازمان است.

مشفقیان با بیان اینکه سازمان فرهنگی بیشترین رشد عملکرد را در بین سازمان‌های شهرداری دارد، تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاده هنوز مطلوب و مورد رضایت نیست.

وی با بیان جزئیات بودجه سازمان فرهنگی شهرداری شیراز افزود: بودجه مصوب امسال ۶۲۳ میلیارد تومان بوده که مبلغ تخصیص داده شده تا ۳۱ شهریورماه ۴۶۷ میلیارد است همچنین ۳۰ میلیارد تکلیف درآمدی داشتیم که تا امروز ۱۳ برابر کل درآمد سال ۱۴۰۰ درآمد کسب شده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه درباره تعهدات و برنامه‌های کلان با توجه به تخصیص بودجه نگران هستیم، گفت: ۳ طرح برای هفته دولت در نظر گرفته شده که سالن تیراندازی کوشک میدان یکی از آن‌ها است به عنوان دومین سالن تیراندازی کشور با ۹۸ درصد پیشرفت افتتاح می‌شود همچنین کارت منزلت شهروندی برای ۴۵۰۰ نفر شهروندان بالای ۶۰ سال چاپ و آماده توزیع است همچنین باغ مهربانو با ۹۵ درصد پیشرفت آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان عملکرد گردشگری این سازمان گفت: تعریف تور‌های تخصصی گردشگری از جمله اقدامات است که در مناسبت‌های مختلف این تور‌ها اجرا شده از جمله آن‌ها تور‌های نوروز، تور‌های تخصصی گردشگری مذهبی به ویژه محرم و تور گردشگری ادبی و ... است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: دارالسلام یک سایت گردشگری و مذهبی است که نباید نگاه صرف مرتبط با قبرستان داشت همچنین باغ موزه قرآنی در چهارراه حافظیه طراحی شده و محور عرفان و چهارراه حافظیه بهترین محور برای ساخت موزه قرآنی است.

مشفقیان گفت: طراحی و بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی برم دلک و قصر ابونصر و تپه پوستچی نیز در دست اقدام است که تقاضا داریم در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بتوان بهره مناسبی از این ظرفیت در راستای رونق گردشگری شهر برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.