پایش سلامت تخصصی ۴۰ جانباز گروه‌های ویژه استان قزوین

معاون بهداشت و درمان بنیاد استان قزوین از انجام پایش سلامت تخصصی ۴۰ جانباز گروه‌های ویژه این استان خبر داد.

مسعود بخارایی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ۴۰ جانباز گروه‌های ویژه این استان پایش سلامت تخصصی شدند که از این آمار ۳۲ نفر جانباز منیر (تک چشم)، ۲ نفر جانباز همی پلژی، ۲ نفر تعداد جانباز قطع دوپا، ۳ نفر جانباز نخاعی پایش شده و یک نفر جانباز همی پلژی بودند.

 بخارایی افزود: گروه‌های ویژه شامل جانبازان تک چشم (منیر)، دو چشم نابینا (بصیر)، کانادین، همی‌پلژی، نخاعی و دو پا قطع است که پزشکان با مراجعه به منزل این عزیزان اقدامات لازم را در راستای پایش سلامت انجام دادند.

وی اضافه کرد: ﺗﺸﮑﯿﻞ ﭘﺮوﻧﺪه و ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻓﺮم ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓﺮدی ﺑﺮای ﻫﺮ ﯾﮏ از ﺟﺎﻧﺒﺎزان، اﻧﺠﺎم وﯾﺰﯾﺖ ﭘﺰﺷﮏ ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻓﺮم‌ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ در این پایش انجام شده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین اقدامات پاراکلینیکی شامل آزمایش، ﺳﻮﻧﻮﮔﺮاﻓﯽ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﮑﻢ و ﻟﮕﻦ، ﻧﻮار ﻗﻠﺐ و عکس ریه جانبازان در مراکز تشخیصی و درمانی انجام شده است.

بخارایی ادامه داد: وﯾﺰﯾﺖﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼﯽ داخلی و روانپزشکی جانبازان گروه‌های ویژه استان قزوین به زودی با مساعد شدن شرایط آب و هوایی قالب اردوی یک روزه انجام خواهد شد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد استان قزوین، مطلع شدن از وضعیت سلامتی، چکاب کامل، ارائه خدمات تخصصی و درمان جانبازان گروه‌های ویژه را از مهمترین اهداف اجرای طرح پایش سلامت یاد شده برشمرد.

به گفته وی، پایش سلامت تخصصی یکصد و ۴۳ جانباز گروه‌های ویژه استان قزوین به منظور تحقق اهداف برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ بنیاد، از تیر ماه آغاز شده و در آبان ماه به اتمام خواهد رسید.

معاون بهداشت و درمان بنیاد استان قزوین در ادامه گفت: از آمار یاد شده، تاکنون پایش سلامت ۸۰ جانباز گروه‌های ویژه انجام شده و مابقی طی شهریور و مهر ماه انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار