افزایش ۱۰ برابری مبلغ جریمه‌های تعزیرات حکومتی

مبلغ جریمه‌های تعزیرات حکومتی در مرتبه‌ی اول تا ده برابر افزایش یافته است.

زارعی رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ساوه با اشاره تشدید نظارت بر واحد‌های تولیدی گفت: براساس مصوبه‌ی اخیر سران قوا، مبلغ جریمه‌های تعزیرات حکومتی در مرتبه‌ی اول تا ده برابر افزایش پیدا کرده و ضرورت دارد، که همه‌ی واحد‌های تولیدی مشمول قانون، خود را ملزم به درج قیمت‌ها نمایند.

زارعی افزود: براساس قانون، درج نکردن قیمت‌های مصوب بروی کالاها، موجب محکومیت واحد‌های متخلف به جزای نقدی در حق دولت خواهند شد.

او اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخطی از این قوانین می‌توانند، به ادارات صمت و تعزیرات حکومتی مراجعه و گزارشات تخلف را ارائه کنند.

حجازی سرپرست اداره صمت ساوه هم در بازدید از دو واحد تولیدی واقع در شهر صنعتی کاوه گفت: اجرای قانون درج قیمت‌ها با نظارت و رصد میدانی از واحد‌های تولید کننده در شهرستان ساوه ادامه دارد.

حجازی افزود: طرح درج قیمت‌ها از آذر ماه سال گذشته با هدف شفاف سازی قیمت ها، حذف واسطه‌های غیر ضرور و بهره مندی عوامل تولید از سود مصوب با ابلاغ وزارت صمت در کشور عملیاتی شد.

او اضافه کرد: امسال از ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی برای اجرای طرح قیمت گذاری بازدید شد که در ۴ مورد تخلف آن‌ها محرز و با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

سرپرست اداره صمت ساوه همچنین: با اجرای مرحله ششم، درج همزمان قیمت تولید کننده و مصرف کننده در همه‌ی کالا‌هایی که در سطح عرضه قرار دادند، الزامی شده است.

گفتنی ست اجرای صحیح این طرح علاوه بر کنترل بازار قیمت ها، مبنای محاسبه‌ی مالیات واحد‌های تولیدی براساس قیمت درج شده بروی کالاها، هدفگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.