از ظرفیت خیّرین برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی قاین استفاده شود

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر استفاده از ظرفیت خیّرین برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی قاین تأکید کرد.

زاهدی وفا در حاشیه افتتاح پایگاه غیر ضمیمه کوثر مرکز خدمات جامع سلامت امام علی قاین در جمع خبرنگاران گفت: در شهر قاین، عزم و اراده خوبی برای مشارکت در امور خیر وجود دارد.

او افزود: مطلع شدیم که زمینی برای ساخت بیمارستان جدید از سوی خیّران واگذار شده که از این مشارکت‌های مردم استقبال و تلاش می‌کنیم که بیمارستان جدیدی برای شهر ساخته شود.

زاهدی وفا بیان کرد: چند جایی در شهر قاین برای ساخت بیمارستان معرفی شده، اما آن‌ها طبق ضوابط وزارت بهداشت نیست و اگر حداقل ضوابط را داشته باشد در اولین فرصت سعی خواهیم کرد که این طرح اجرایی شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چند نقطه‌ای که از نظر ضوابط وزارت بهداشت قابل قبول است، زمین مناسب از سوی خیّران در اختیار بگذارند تا کار بیمارستان جدید در قاین شروع شود.

او گفت: از ظرفیت خیّران حتما استفاده می‌شود  تا طبق ضوابط وزارت بهداشت بتوانیم برای مردم این شهر زیرساخت بهداشتی فراهم کنیم.

در مراسم افتتاح پایگاه غیر ضمیمه کوثر مرکز خدمات جامع سلامت امام علی قاین، نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مدیران، ائمه جمعه و سرپرست فرمانداری شهرستان قائنات حضور داشتند.

عملیات اجرایی این پایگاه با زیر بنای ۲۵۰ مترمربع در سال ۱۳۹۵ شروع شده و  اعتبار این طرح  که شامل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بوده، تأمین شده است.

جمعیت تحت پوشش خدمات این پایگاه ۲ هزار ۳۵۲ خانوار  است.

کارخانه سیمان قاین از دیگر مکان‌هایی بود که  سرپرست وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی در سفرش به این شهرستان از آن بازدید کرد.

همچنین میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قاین افتتاح شد.

 این طرح  که شامل اجرای میدان و رمپ ورودی و خروجی، اجرای زیرسازی و آسفالت ۷ هزار مترمربع، اجرای جدول گذاری به طول ۲ هزار متر، تأمین روشنایی، اجرای فضای سبز و رنگ‌آمیزی جداول  است با اعتبار۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

همچنین دبستان ۹ کلاسه برکت دکتر شریعتی روستای اسفشاد بخش مرکزی شهرستان قاینات افتتاح شد.  

این طرح با محوطه سازی هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیر بنای هزار و ۲۴۲ متر مربع در دو طبقه با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.