افتتاح ۱۰۸ کلاس درس در خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از تحویل ۱۰۸ کلاس درس به آموزش و پرورش استان در هفته دولت خبر داد.

علی قربانی گفت: ساخت ۲ هزار و ۱۵۳ کلاس درس در سطح استان خوزستان دست اجرا است که از این تعداد، ۸۲۳ کلاس پیشرفت زیر ۵۰ درصد، ۳۸۷ کلاس درس پیشرفت ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۹۴۳ کلاس درس پیشرفت بیش از ۷۰ درصد دارند.

او می گوید: در هفته دولت ۱۰۸ کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل داده شوند که این پروژه‌ها شامل ۲۳ پروژه مدارس یک و دو کلاسه در قالب ۳۴ کلاس درس، هشت پروژه سه و چهار کلاسه در قالب ۲۶ کلاس درس، دو پروژه ۹ کلاسه در قالب ۱۸ کلاس درس و پنج پروژه شش کلاسه در قالب ۳۰ کلاس درس هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۲۸۱ کلاس نیز تا مهرماه آماده افتتاح خواهند بود و ۴۴۸ کلاس نیز تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

به گفته او میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲۱ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است و در صورت تحویل مدارس در دست اجرا در خوزستان، سرانه فضای آموزشی استان به ۵.۳۳ مترمربع خواهد رسید. سرانه فعلی فضای آموزشی استان ۴.۹۶ مترمربع است که نسبت به سال ۹۸، ۱.۱۶ مترمربع افزایش داشته است.

این مقام مسئول گفت: از مردادماه سال گذشته تا مردادماه امسال، ۱۶۰ کلاس سنگی با کلاس‌های استاندارد جایگزین شده‌اند. در این بازه زمانی یک ساله ۵۵۵ کلاس درس استاندارد نیز تحویل داده شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در یک سال اخیر ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که با این اعتبار ۲۱۰ کلاس درس استاندارد تعریف شده‌اند.

 مدارس شاخص آماده تحویل در هفته دولت شامل مدرسه ۱۲ کلاسه امیرآباد آبادان، مدرسه ۹ کلاسه علم‌الهدی در الوان شهرستان کرخه و هنرستان کار و دانش دخترانه شهرک طالقانی در ماهشهر هستند.

برچسب ها: مدرسه سازی ، کلاس درس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.