کاهش ۲۰ درصدی آمار بستری کرونایی در استان همدان

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های این استان در هفته اخیر ۲۰/۲ درصد کاهش یافته است.

حمید پورحسینی روز شنبه گفت: شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها از ۵۰۴ بیمار با ۱۰۲ نفر کاهش به ۴۰۲ نفر تا پایان هفته گذشته رسیده است.

او گفت: ۲۴ ساعت اخیر، ۲ هزار و ۹۳ بیمار در مراکز ۱۶ ساعته و ۷۱۸ بیمار در اورژانس‌های استان همدان پذیرش و از این تعداد ۵۸ بیمار شامل ۵۱ بیمار کرونایی در بخش عادی و ۶ بیمار در بخش آی. سی. یو بستری شدند.

بیش از سه میلیون و ۲۲۷ هزار و ۶۴۷ دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده که درصد پوشش افرادی بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۹۳.۲ درصد و نوبت دوم ۸۳.۸ درصد است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان گفت:شمار بیماران مشکوک و قطعی بستری در بیمارستان‌های استان همدان به ۳۰۶ نفر رسیده است که از این تعداد ۸۴ نفر در بخش آی. سی. یو بستری شدند و وضع جسمی ۲۲ تن از بیماران وخیم گزارش شده است.

او گفت: مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی این استان در هفته گذشته در مقایسه با هفته ماقبل ۱۶.۷ درصد و مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها ۳۲.۲ درصد کاهش داشته است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های رزن و درگزین در وضع قرمز، شهرستان‌های همدان، نهاوند، فامنین، اسدآباد و کبودرآهنگ در وضع نارنجی و ملایر، تویسرکان و بهار در وضع زرد کرونایی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.