پیش بینی برپایی ۱۱۰ موکب در استان همدان برای خدمت رسانی به زائران اربعین

۹۶ موکب (ایستگاه پذیرایی) برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در استان برپا می‌شود که پیش بینی شده این تعداد به ۱۱۰ موکب افزایش یابد.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در همدان گفت:تعداد موکب‌های شهرستان همدان  ۴۸ و شهر همدان را  ۲۸ ایستگاه اعلام کرد و پیش بینی کرد حدود سه و نیم میلیون زائر اربعین از همدان عبور کنند.

علی بقایی در دیدار اعضای ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان با شهردار همدان ، با بیان اینکه زائران ۱۷ استان از همدان عبور خواهند کرد که از ۱۰ شهریور زائران سفر خود را به کشور عراق آغاز می کنند گفت: خدمت به زائران در چهار محور بهداشتی، اقتصادی، کمبود آب و بیوتروریسم مورد توجه است.

او  از مدیریت شهری همدان خواست به زیرساخت‌های شهر از جمله آماده سازی بوستان ها، مساجد و نمازخانه‌ها و فضاسازی فرهنگی مسیر تردد زائران و سطح شهر  توجه ویژه شود.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در همدان تامین آب شرب و غیر شرب موکب‌ها را ضروری خواند و با توجه به کمبود‌های پیش آمده در  آب همدان خواستار توجه ویژه به موضوع تامین آب شرب موکب‌ها شد.

شهردار همدان هم با اعلام آمادگی شهرداری همدان برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) گفت: شهرداری  با امکانات و زیرساخت‌های در اختیار خود همچون بوستان های مسیری، تامین آب سرویس‌های بهداشتی، کمک به موکب‌ها و فضاسازی مسیر در خدمت زائران اربعین خواهد بود.

سید مسعود حسینی با تاکید بر فراهم کردن شرایط برای تردد آرام همراه با تامین امکانات ادامه داد: با توجه به کمبود شدید آب در سطح شهر همدان، از سایر استان‌ها درخواست کمک کرده ایم.

منبع ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.