رئیس پلیس راهور تهران:

پیش‌بینی افزایش تعداد خودروها در مهر/ ساعت کاری ادارات شناور می‌شود

سردار حمیدی گفت: قصد داریم در مهر ساعت عملیات‌های عمرانی را کاهش دهیم تا مشکلات به حداقل برسد.

سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران در نشست خبرى اظهار کرد: شرایط ترافیکی ما کاملا مشخص است. ترافیک تهران رو به افزایش است و برای مهر افزایش ۳۰ درصدی را پیش بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم ترافیک را مدیریت کنیم، جلسات متعددی برگزار کردیم البته به صورت کامل ترافیک برطرف نمیشود زیرا سالانه تعداد خودرو‌ها بین ۱۸ الی ۲۲ درصد افزایش می‌یابد.

سردار حمیدی بیان کرد: آلودگی هوا هم قطعا با این ترافیک تاثیرگذار خواهد بود، همزمان پیگیر هستیم که ساعت کاری ادارات را به صورت شناور داشته باشیم، تردد کامیونت‌ها در هنگام صبح را محدود کردیم و ساعت کاری آن‌ها را از ۹ به بعد خواهیم داشت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: قصد داریم ساعت عملیات‌های عمرانی را کاهش دهیم تا مشکلات به حداقل برسد. طرح جناغی کماکان در حال اجراست و خطوط اضطرار هم همیشه مورد کنترل همکاران ما بوده است.

وی تاکید کرد: توقیفات ساعتی برای تخلفات حادثه ساز در حال اجراست و متوقف نمی‌شود. طرح برخورد با موتورسیکلت سواران سنگین به صورت جدی در دستور کار است . روزانه حدود ۲۴۰ خودرو که متعلق به رانندگان پرخطر است، توقیف می‌شوند.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: طرح ساماندهی جرثقیل‌های امداد خودرو انجام می‌شود. متاسفانه در دولت قبلی وزارت کشور به صورت کاملا غیرقانونی این تکلیف را از دوش شهرداری‌ها برداشته است و از سال ۹۵ تا به امروز بر دوش اصناف گذاشسته شده که این روند وضع را بدتر کرده است.

بضاعت ما برای کنترل ترافیک کم است

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سفرهای ورودی به شهر تهران از از اوایل شهریور سنگین تر شده است اما به این معنا نیست که برنامه ای برای آن وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: بضاعت ما برای کنترل ترافیک همین است. وضعیت خیابان ها، خودروها و سامانه‌ها ه است.

حمیدی گفت: جمعیت و تعداد خودروها در حال افزایش است. متاسفانه خودروی جدید وارد شهر می شود اما خودروی فرسوده خارج نمی شود.

 دولت الکترونیک جدی گرفته شود

سردار حمیدی گفت: باید رغبت مردم نسبت به استفاده از وسایل شخصی به حداقل برسد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: تا زمانی که رغبت وجود داشته باشد و سامانه ها وسیستم های خدمات شهری به صورت آنلاین و توسط دولت الکترونیک سفرهای مردم را کاهش ندهد، ترافیک کاهش نمی‌یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش ترافیک، باید آمادگی آلودگی هوا را هم داشته باشیم متاسفانه ما مولدهای آلودگی را از بین نبرده ایم.

این مقام انتظامی افزود: ساعت طرح ترافیک مناسب است شاید کمی ترافیک سنگین شود اما زود به پایان می‌رسد و افراد می‌توانند به کارهایشان برسد و جنبه درآمدزایی هم برای شهرداری ندارد.

سردار حمیدی گفت: روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت که تخلفات پلاک دارند به پارکینگ منتقل می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار