افتتاح ۳۲ طرح گردشگری در استان یزد

در آخرین روز از هفته دولت ۳۲ طرح در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افتتاح شد.

مجموعه گردشگری، سفره خانه سنتی، هتل بوتیک، اقامتگاه سنتی و موزه تشریفات شهرداری از طرح‌هایی بود که امروز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به بهره برداری رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: برای افتتاح این ۳۲ طرح در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

اوحدی گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها ۲۱۷ نفر در استان مشغول به کار می‌شوند.

به گفته او این طرح‌ها در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند که در شهر‌های یزد، اردکان، میبد، اشکذر، ابرکوه و بافق به بهره برداری رسیدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: امروز مجموعه گردشگری الیزه به مساحت هزار و ۳۲۰ مترمربع شامل بخش‌های اقامتی، پذیرایی و با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان و در روستای عسکریه به بهره برداری رسید.

اوحدی گفت: سفره خانه سنتی دروازه مهریز یزد که یکی از شگفتی‌های دنیا با بیش از ۹۰۰ سال قدمت و بخشی از شهر زیرزمینی یزد است با زیربنای ۴۵۰ متر در عمق ۱۸ متری بازار با مشارکت اداره اوقاف یزد و امور خیریه استان با اعتبار پنج میلیارد تومان در فاز اول به بهره برداری رسید.

او گفت: همچنین هتل بوتیک سنتی با زیربنای ۵۰۰ مترمربع برای ارائه خدمات رفاهی به مسافران و با اعتبار هفت میلیارد تومان و نیز یک خانه بومگردی با زیربنای ۴۵۰ مترمربع و اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان نیز از طرح‌هایی بودند که امروز افتتاح شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: اولین موزه تشریفات شهرداری‌های کشور هم از جمله این طرح‌ها بود که با زیربنای ۱۶۰ مترمربع دارای ۴۰ هدیه تشریفاتی و بین المللی از ۱۱ کشور در فاز اول به بهره برداری رسید.

به گفته او مجموعه‌های گردشگری یزد در دنیا بی نظیر بوده و ظرفیت‌های زیادی در این حوزه دارد و از سرمایه گذاران این حوزه حمایت می‌شود.

او گفت: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری یزد همیشه ظرفیت سرمایه گذاری وجود دارد، چرا که از ۹۰۰ هکتار بافت تاریخی این شهر، تنها ۲۰۰ هکتار آن ثبت جهانی شده است.

اوحدی گفت: در این سفر اعتبارات مشخصی را برای سرمایه گذاری تعریف کردیم تا طرح‌های نیمه تمام را به زودی به پایان برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار