هدفگذاری کاهش ۱۵ درصدی جرائم ناشی از خشونت در استان همدان

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: کاهش ۱۵ درصدی جرائم ناشی از خشونت در استان همدان هدفگذاری شده است.

 عباس نجفی  در جلسه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه جامع پیشگیری از خشونت،  گفت: پدیده خشونت یکی از عوامل سلب آسایش و امنیت از جامعه است به همین منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.

او گفت: جامعه هدف این برنامه کودکان، نوجوانان و زنان هستند چرا که بیشتر از سایر گروه‌های هدف در معرض خطر خشونت قرار دارند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها مکلف هستند براساس وظایف خود در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اقدام کنند.

نجفی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه شناسایی افراد در معرض آسیب و تهیه بانک اطلاعاتی جامع از آنان و ارائه اقدامات قانونی و حمایتی براساس قانون حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان است که در این خصوص نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی و آموزش و پرورش باید نقش آفرین باشند.

او بر ضرورت شکل‌گیری یک "نظام رصد" حساس نسبت به آسیب‌های اجتماعی در جامعه، تاکید کرد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: شهروندان باید با آموزش، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی نسبت به مسئله آسیب‌های اجتماعی مانند خشونت به ویژه در حوزه خانواده و اطفال حساس شده و در صورت مشاهده هر سطحی از خشونت گزارش خود را به مراجع مسئول یا دفتر حمایت از حقوق زنان و اطفال دادگستری استان اعلام کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.