مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

نرخ بیکاری در آذربایجان غربی یک رقمی شد/ کاهش حدود ۴ درصدی آمار بیکاران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش حدود چهار درصدی نرخ بیکاری در این استان بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته گفت: این نرخ یک رقمی شده و به ۷.۴ درصد رسید.

علی دهقانی گفت: این کاهش در حالیست که در کل کشور با افزایش نرخ بیکاری طی بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته مواجه بودیم و آمارها از ۸.۸ به ۹.۲ درصد رسیده بود.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر رتبه ششم کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های ۳۱ گانه کشور دارا است.

نرخ مشارکت اقتصادی در آذربایجان غربی؛ ۴۴.۵ درصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی نیز در این مدت به ۴۴.۵ درصد رسیده که نشان دهنده ارتقای شاخص‌های اقتصادی در راستای بهبود وضعیت اقتصاد در استان است.

افزایش ۷۴ درصدی تسهیلات حوزه مشاغل خانگی در آذربایجان غربی

دهقانی با بیان اینکه آذربایجان غربی همواره یکی از استان های فعال در حوزه مشاغل خانگی بوده، گفت: اعتبارات مصوب برای این بخش در استان طی سال جاری ۷۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که این امر نشان دهنده توجه به اشتغال خانگی به ویژه در حوزه بانوان است.

وی یادآور شد: در یکسال گذشته ۸۴۶ نفر وام مشاغل خانگی را در آذربایجان غربی دریافت کرده‌اند که میزان پرداختی در این بخش به ۴۱۰ میلیارد  ریال می‌رسد که با اختصاص این میزان تسهیلات، ۲ هزار و ۲۴۵ نفر در آذربایجان غربی صاحب شغل شده‌اند.

مجوز اکثر مشاغل خانگی، یکروزه صادر می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی تاکید کرد: مجوز همه بخش‌های مربوط به مشاغل خانگی در سامانه ملی مجوزها، به صورت یکروزه صادر می‌شود فقط ۳۷ شغل است که پس از سه روز مجوز آنها صادر شده و اجازه فعالیت به متقاضیان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل، احداث تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی در استان است، افزود: این تعاونی به صورت بازارچه راه اندازی می‌شود و فروش تولیدات این حوزه نیز در دستور کار همین بازارچه است.

دهقانی اظهار کرد: در آذربایجان غربی تاکنون در ۹ شهرستان با همکاری شهرداری‌ها این بازارچه راه اندازی شده و در شهر ارومیه هم قصد داریم با همکاری شهرداری چنین اقدامی صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.