آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در تاریخ است

معاون بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: آمریکا به بیش از ۳۰ کشور تحریم تحمیل کرده است که جمهوری اسلامی ایران در راس آن قرار دارد.

غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران دردانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: یکی از مهمترین ابعاد جهاد تبیین، بیان جنایات آمریکا و پیگیری حقوق این جنایات است.

غریب آبادی افزود: حقوق بشر پس از دو جنگ جهانی یک پدیده مدرن با ابداع آمریکا و هم پیمانانش است. متاسفانه آن‌ها از جان باختگان جنگ‌های جهانی عبرت نگرفتند.

معاون بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: حقوق بشر مایه سوء استفاده این دولت‌های مدعی‌ست. آن‌ها خودشان از بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند. آمریکا تنها دشمن مردم ایران نیست بلکه در اقصی نقاط جهان خصم مردم است. آمریکا بزرگترین متجاوز در نظام جهانی است.

غریب آبادی بیان کرد: در عراق بیش از دو میلیون نفر و در ویتنام بیش از چهار و نیم میلیون نفر به دست این رژیم کشته شده است. دولتمردان آمریکایی ابراز می‌کنند که برای دست یافتن به اهدافشان کشته شدن یک و نیم میلیون زن و کودک مانعی نداشت. بیش از سیصدهزار نفر در ژاپن و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در کشور‌های پیرامون خود آمریکا و بیش از ۷۰ هزار نفر در افغانستان جان باخته اند.

وی ادامه داد: حمایتی که آمریکا از رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد قابل توجه است. بیش از ۷۰ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی را وتو کرده است.

به گفته معاون بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر؛ گزارشی اخیرا در خود آمریکا منتشر شده است که بیش از ۱۳۵ هزار تعرض به زنان در ارتش آمریکا صورت گرفته است. سالیانه بیش از ۸۰۰ قتل زنان در این کشور انجام می‌شود.

غریب آبادی گفت: در سال بیش از ۴هزار نفر در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند. این کشور صلاحیت پرچمداری حقوق بشر را ندارد.

وی بیان کرد: آمریکا به بیش از ۳۰ کشور تحریم تحمیل کرده است که جمهوری اسلامی ایران در راس آن قرار دارد. تحریم‌ها با ادعای حقوق بشر تناقض دارد. دسترسی به دارو‌ها و واکسن را تحریم کردند و خساراتی که در دوران کرونا تحمل کردیم. به دروغ ادعا کردند دارو تحریم نیست، اما نگذاشتند دارو وارد شود.

معاون بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: بسیاری از بیماران خاص ما بخاطر تحریم دارو جان خود را از دست می‌دهند. حدود ۳۰ نفر از ایرانیان خارج از کشور را به بهانه دور زدن تحریم‌ها تحت تعقیب قرار دادند و از دولت می‌خواهیم در آینده برنامه‌ای برای تبادل زندانیان باشد این زندانیان آزاد شوند.

غریب آبادی گفت: بیش از ۱۷هزار نفر قربانی تروریسم داریم که توسط گروهک‌های دست پرورده آمریکا انجام شده است.

وی تاکید کرد: ترور شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش لکه ننگی بر پیشانی آمریکاست البته کیفرخواست آن تنظیم و در دست اقدام است. تمام کسانی که در این اقدام دخیل بودند مصونیت نخواهند داشت و دستگاه قضایی ایران در پیگیری آن مصمم است.

غریب آبادی گفت: از دولت می‌خواهیم بودجه‌ای برای شاکیان بین الملل علیه آمریکا اختصاص دهد. بیش از ۹ قانون برای رسیدگی به جنایات آمریکا در مجلس تصویب شده است. باید رسیدگی قضایی را از محاکم داخلی شروع کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین هم در این همایش گفت: آمریکا دشمن اول ملت ایران است و اختلافات جزیی و سلیقه‌ای نباید ما را به خود مشغول کرده و از این دشمن بازدارد.

سردار رفیعی آتانی بیان کرد: جنایات آمریکا در همه جای جهان نمونه دارد و غرب را نیز دنبال خود کشیده و در ایران نیز در طبس، خرمشهر و کربلای پنج دست خون آشام آمریکا مشخص شد.

وی گفت: آمریکا و منافقان دست پرورده آن‌ها ۱۷ هزار تن از عزیزان این ملت را به ویژه سیدالشهدای حقوق دان شهید دکتر بهشتی و رییس جمهور شهید رجایی را از ملت ایران گرفتند.

این مسئول افزود: آمریکایی‌ها در شمال غرب و جنوب شرق کشور ۶ هزار نیرو را مستقر کرده و امکانات داده بودند که ملت ایران سرافرازانه وارد میدان شدند و از جغرافیای این کشور دفاع کردند و خوش درخشیدند.

سردار رفیعی آتانی همچنین گفت: آمریکا دشمن و رو به روی ملت ایران است و ما حق خود را قدرتمندانه از آمریکای جنایتکار خواهیم گرفت که راهکار حقوقی و راهکار رزمی و نظامی آن را داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.