ضرورت تغییر شیوه آموزش دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: آموزش دانشگاه‌ها باید تغییر کند و متناسب با نیاز‌های جامعه باشد.

دهقانی گفت: در طرح مهارت یار که برای نخستین بار در استان یزد و از سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود، زمینه تحصیل دانشجویان در بیش از ۱۰۰ رشته مهارتی فراهم می‌شود.

او می‌گوید: با حضور در محیط کار، کاربرد رشته تحصیلی برای دانشجو ملموس شده و دانشجو می‌تواند نسبت به ظرفیت‌های خود شناخت دقیق تری پیدا کند.

دهقانی گفت: در حال حاضر برخی از دانشجویان مهارت لازم مرتبط با رشته تحصیلی خود را ندارند که همین امر باعث نیاز به نیروی متخصص خارج از استان و خروج سرمایه از یزد می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: برخی رشته‌ها مانند برق نسبت به گذشته تخصصی‌تر شده اند و باید در زیرشاخه‌های مختلف صنعتی به آن‌ها پرداخته شود.

به گفته او برخی از قوانین مانع از ارتباط موثر دانشگاه و صنعت شده که نیازمند تعدیل و اصلاح است.

او گفت: در نظر داریم طرح سرباز صنعت را با همکاری مجلس اجرایی کنیم که بر این اساس دانشجو می‌تواند تمام یا بخشی از خدمت سربازی خود را در قالب فعالیت در صنعت بگذراند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: در نظر داریم برخی از کارگاه‌های آموزشی دانشجویان را در واحد‌های صنفی شهر برگزار کنیم.

صادقیان گفت: بسیاری از اساتید دانشگاه آزاد یزد در صنعت فعال هستند که این امر می‌تواند در انعکاس تجربیات عملی آن‌ها در کنار دروس نظری موثر باشد.

او گفت: تمرکز ما برای جذب اساتید، بیش از مدرک تحصیلی، بر سابقه حرفه‌ای آن‌ها و تائیدیه صنف است.

صادقیان گفت: در طرحی که دانشگاه آزاد یزد برای اولین بار در کشور اجرایی کرده است، دانشجویان می‌توانند همزمان در دو رشته با یکبار پرداخت شهریه ثابت و گذراندن دروس مشترک، تحصیل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار