توزیع بیش از هزار تن کالای اساسی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از توزیع یکهزار و ۳۷ تن برنج، شکر و گوشت منجمد برای برپایی آیین‌های ایام اربعین و صفر در سطح استان خبر داد.

آقای اکبر فتحی گفت: این اقلام از محل ذخایر راهبردی کالا‌های اساسی به منظور تهیه و توزیع نذورات با قیمت‌های مصوب در اختیار هیئت‌های مذهبی، تکایا و دسته‌های سوگوار و موکب‌های حسینی قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه تخصیص اقلام فوق در هر شهرستان با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی آن شهرستان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مقدار تعیین شده از این کالا را به نمایندگانی که از سوی مدیریت جهاد کشاورزی و تبلیغات اسلامی شهرستان معرفی می‌شوند، تحویل خواهند داد.

او  اضافه کرد: در طرح عرضه کالا‌های اساسی در ماه صفر ۵۲۷ تن شکر و ۴۶۷ تن برنج تایلندی در استان توزیع می‌شود که قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی ۱۱ هزار تومان و شکر ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این کالا‌ها از محل انبار‌های اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تأمین شده و برنج‌های اختصاص یافته در کیسه‌های ۱۰ کیلویی و ۴۰ کیلویی و شکر‌های تخصیص داده شده در کیسه‌های ۵۰ کیلویی بسته‌بندی و با قیمت‌های مصوب توزیع خواهند شد.

فتحی  همچنین گفت: ۴۳ تن گوشت منجمد نیز از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان با قیمت‌های مصوب در اختیار هیئت‌های مذهبی، تکایا و دسته‌های سوگوار قرار می‌گیرد.

او  افزود: توزیع سومین مرحله اقلام اساسی تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

به گفته او ، در ۲ مرحله قبلی توزیع کالا‌های اساسی مابین دسته‌های عزاداران حسینی برای ایام محرم و صفر مقدار سه هزار تن برنج، شکر و گوشت منجمد قرمز و گوشت منجمد مرغ با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان توزیع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار