امام جمعه موقت بیرجند:

انسجام اسلامی از مهم‌ترین دستاورد‌های راهپیمایی اربعین است

حجت الاسلام نوفرستی گفت: انسجام اسلامی و تقویت جبهه مقاومت از مهمترین دستاوردهای راهپیمایی اربعین است.

حجت الاسلام نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته بیرجند ضمن خدا قوت به دولتمردان و تهنیت هفته دولت، گفت: شهید رجایی و باهنر از شهدای خدمتگزار نظام هستند که مظلومانه در آتش منافقین سوختند.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان دولت سیزدهم، افزود: یکی از مهمترین نکاتی که رهبری فرمودند، موضوع  زنده کردن امید و اعتماد در مردم از سوی دولت سیزدهم بود.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه ایجاد کردن اعتماد به اسلام و نظام و حرکت امامین انقلاب از نکات برجسته دولت مردمی است، بیان کرد: سفر‌های استانی دولت و حضور به موقع مسئولان اجرایی کشور در حوادث غیر مترقبه از نکات بسیار مهمی است که به مردم امید می‌دهد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه مسئولان کشور امروز پاسخگوی مسائل مردم، آن هم با احترام و تکریم ارباب رجوع هستند، عنوان کرد: رقابت‌های منفی و چالش انگیز بین قوا در برخی دولت‌های قبل، وقت نظام و دولت‌ها را می‌گرفت، اما امروز سه رکن نظام با اتحاد و انسجام در پیشبرد اهداف انقلاب تلاش می‌کنند که این بسیار ارزشمند است.

او ادامه داد: برجسته کردن شعار‌های انقلاب، توجه به تولید و اشتغال و ظرفیت داخلی و حضور در بین مردم و افزایش اعتماد مردم به دولت از دیگر نکاتی است که در دولت سیزدهم به خوبی دیده می‌شود، اما نتیجه دادن تلاش‌های دولت زمان بر است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه دولتمردان و مسئولان باید نعمت توفیق خدمتگزاری به مردم را شکر کنند، اظهار کرد: تداوم حضور در میان مردم و جلوگیری از ورود به کار‌های نمایشی از دیگر مواردی است که مقام معظم رهبری از دولت انتظار دارند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: امروز بیانات مقام معظم رهبری راهبرد اصلی دولت در نظام است.

او با اشاره به رحلت آیت الله ناصری و آیت الله مصطفوی گفت: آیت الله ناصری یک شخصیت اخلاقی و آیت الله مصطفوی نیز افتخار خراسان جنوبی است.

حجت الاسلام نوفرستی همچنین به قیام خونین مردم در ۱۷ شهریور در تهران اشاره کرد و افزود: در این حادثه بیش از ۵ هزار نفر در خون خود غلطیدن و زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کردند.


بیشتر بخوانید


امام جمعه موقت بیرجند شهادت عمار یاسر در سال ۳۷ هجری قمری را از دیگر مناسبت‌های هفته پیش رو عنوان کرد و ادامه داد: اسلام به این شخصیت‌ها که متحمل زحمات و شکنجه‌های فراوان شدند، افتخار می‌کند.

او جریان اربعین و حضور میلیونی مردم در این مراسم را یک معجزه و فراتر از پیروزی انقلاب دانست و گفت: اولین دستاورد اربعین انسجام امت اسلام است همان که در قرآن بسیار تکیه بر آن کرده است و در سوره انبیاء و مؤمنون تأکید شده است.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه طبق آیات قرآن پیروان انبیاء یک امت هستند، تصریح کرد: وقتی امتی با تقوا زندگی می‌کنند، دل‌ها به هم پیوند می‌خورد و دل‌ها یکی می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به پیوند عمیق بین قلوب زائران اربعین حسینی در عراق که از کشور‌های مختلف در مراسم شرکت کردند، عنوان کرد: اربعین امام حسین (ع) گنگره عظیم ایثار، عشق، وحدت و فداکاری است که یک نعمت بزرگ است.

او با بیان اینکه اتصال و وحدت امت اسلامی و بلکه امت‌های الهی در اربعین حسینی به خوبی دیده می‌شود، ادامه داد: حرکت عظیم اربعین یک انسجام و وحدت بزرگی را در مقابل دشمنان نشان می‌دهد که باید تلاش کرد که هر سال با جمعیت عظیم‌تر برگزار شود.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با اتحاد خود برای نابودی انقلاب تلاش کردند، اما جریان مقاومت نشان داد که می‌توان مقابل دشمنان حتی با دشت خالی ایستاد، افزود: قطعا جریان اربعین جبهه مقاومت را تقویت می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه راهپیمایی بیش از ۲۵ میلیون نفری اربعین به مسلمان جهان، مستضعفین عالم و جبهه مقاومت امید می‌دهد تا خود را برای مقابله با صهیونیست‌ها آماده کنند، بیان کرد: اسلام دین سیاست، معنویت و اخلاق است، در حالی که دشمنان تلاش‌های فراوانی برای جدایی دین از سیاست کردند که در همه این‌ها ناموفق بودند.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.