تلاش باکو برای بازگشت ۴۱ عضو جنبش «حسینیون»/ خواسته‌ای که هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسد

دادستان کل جمهوری آذربایجان هفته گذشته به تهران سفر کرد و فهرستی ۴۱ نفره از افرادی به ایران تقدیم کرد تا تهران آنان را به باکو بازگرداند.

کامران علی‌اف دادستان کل جمهوری آذربایجان همین هفته پیش یعنی هشتم شهریور به تهران آمد و طبق گزارش وبسایت‌های خبری این کشور، یک لیست ۴۱ نفره از اشخاصی را به ایران داد و از تهران خواست تا این افراد را به باکو بازگرداند چراکه این افراد تهدیدی برای امنیت جمهوری آذربایجان محسوب می‌شوند.

این درخواست پیش‌تر نیز بار‌ها با تقدیم فهرستی ۲۰ نفره توسط الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری پیشین ایران از جمهوری اسلامی ایران مطالبه شده بود، اما چیزی جز بی پاسخ گذاشتن این درخواست نصیب مقامات باکو نشد.

اما ۲۰ نفری که حالا تعداد آن‌ها به ۴۱ نفر افزایش پیدا کرده، چه کسانی هستند که حکام مناطق شمالی رود ارس را برای بازگشت آنان به باکو تکاپو انداخته اند؟

تلاش باکو برای بازگشت ۴۱ عضو جنبش «حسینیون»/ خواسته‌ای که هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسد

دادستان کل جمهوری آذربایجان در سفر هفته پیش خود به تهران، لیستی ۴۱ نفره‌ای به ایران داد و از تهران خواست تا این افراد را به باکو بازگرداند

پس از انتشار خبر دیدار‌های دادستان کل جمهوری آذربایجان چندین سایت خبری این کشور در تحلیلی از سفر دادستان کل جمهوری آذربایجان به ایران نوشتند که ایران باید دوستی خود را اثبات کند و در این راستا باید افرادی که گفتمان حکمرانی اسلامی دولت کَریمه را در جمهوری آذربایجان تبلیغ می‌کنند به مقامات این کشور تحویل دهد.

یکی از این وبسایت‌ها، وبسایت «پولیکون» (Poliqon)  بود که در مطلبی مدعی شد «بعد از دیدار دادستان جمهوری آذربایجان با دادستان جمهوری اسلامی ایران امید به استرداد این افراد بیش‌تر شده و ما امیدواریم این اقدام به زودی صورت پذیرد، چونکه ایران از هر طرف تحت فشار است و بعد از حوادث عراق و جریان مقتدی صدر و ضعف روسیه و وضعیت اسفناکی ترکیه و آذربایجان برای ارمنستان ایجاد کرده تنها راه تنفس ایران جمهوری آذربایجان است و برای همین باید جمهوری اسلامی اعتماد دولت الهام علی‌اف را جلب کند و این درخواست را عملی کند!»

پولیکون با قرار دادن تصاویر شیخ توحید ابراهیمی رهبر مقاومت اسلامی آذربایجان و بنیانگذار جنبش حسینیون، شیخ اورخان محمداف مسئول مرکز مطالعات جنبش حسینیون و شیخ موسی اسدزاده از فرماندهان جنبش حسینیون از احتمال استرداد این افراد ابراز خرسندی کردند.

تلاش باکو برای بازگشت ۴۱ عضو جنبش «حسینیون»/ خواسته‌ای که هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسد

وبسایت‌های خبری جمهوری آذربایجان ضمن انتشار تصاویر فرماندهان مقاومت اسلامی حسینیون جمهوری آذربایجان، مدعی شدند که بعد از دیدار دادستان جمهوری آذربایجان با دادستان جمهوری اسلامی ایران امید به استرداد اعضای حسینیون بیش‌تر شده است

جنبش حسینیون در واقع گروهی از جوانان مدافعین حرمی هستند که ایده شکل گیری آن از سال ۲۰۱۳ و به قصد اعزام به جبهه‌های دفاع از حرم حضرت زینب (س) مطرح شد و در سال ۲۰۱۷ به طور رسمی فعالیت خود را  آغاز کرد.

اما هجمه‌ها علیه مدافعین حرم جمهوری آذربایجان فقط به خوشحالی‌های کور رسانه‌ای متوقف نماند و الهام اسماعیل مشاور امنیتی رسانه‌های جمهوری آذربایجان و مامور وزارت سابق امنیت ملی در مصاحبه با روزنامه ینی مساوات چاپ باکو با انتشار مصاحبه‌ای مدعی شد «دولت جمهوری آذربایجان برای استرداد لیست ۴۱ نفره به اصطلاح مجرمان درخواستی از ایران می‌تواند به یک عملیات ویژه در خاک ایران دست بزند چراکه جمهوری آذربایجان تجربه چنین عملیات‌های ویژه از جمله ربایش و قتل مخالفین را در خارج از مرز‌ها و در زمان شوروی دارد، اما این عملیات باید به‌گونه‌ای باشد که ضربه‌ای کمتری به روابط بین دو کشور بزند!»

خرسندی و هجمه این رسانه‌ها از تحت تعقیب قرارگرفتن اعضای جنبش حسینیون، اما درحالیست که تخریب مساجد ( تخریب مسجد حضرت زهرا سلام الله علیها باکو در تیرماه ۹۹) ، حبس فعالان دینی،  ممنوعیتی که بر پرچم‌های سیاه حسینی (ع) اعمال شد، محدودسازی حجاب با استناد به کنوانسیون بین المللی رفع تمام اشکال تبعیض علیه زنان، اهانت‌ها به مقدسات اسلامی و در یک کلام نقض حقوق ملی و معنوی مردم جمهوری آذربایجان باعث شد تا جنبشی از دل مردم این کشور شکل بگیرد که علاوه بر اعتراض به این محدودیت‌ها و مفاسد، به وقت اضطرار و با حضور در جبهه‌های دفاع از حرم حضرت زینب (س) نیز از کیان اهل بیت (س) دفاع کنند.

در واقع این سوال در ذهن اعضای هسته اولیه جنبش حسینیون مطرح شد که چرا باید پس از گذشت ۳۰ سال از فروپاشی شوروی و تشکیل حکومت جمهوری آذربایجان، هویت اسلامی و ملی مسلمان جمهوری این کشور به دست صهیونیسم و عوامل آن‌ها پردازش، تحریف و دیکته شود؟ و چرا باید از طرف کشوری با اکثریت شیعی تمام منافع انقلاب اسلامی و تشیع و محور مقاومت به راحتی تهدید و مورد اهانت قرار گیرد؟

 اما به جز اقدام حکام جمهوری آذربایجان برای استرداد اعضای حسینیون، از موارد دیگر می‌توان به زندانی کردن مدافعین حرم جمهوری آذربایجانی که برای جنگ با تروریسم تکفیری و جماعت داعشی مسلک به سوریه رفته بودند اشاره کرد.

تلاش باکو برای بازگشت ۴۱ عضو جنبش «حسینیون»/ خواسته‌ای که هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسد

تعدادی از مدافین حرم حضرت زینب (س) زندانی در جمهوری آذربایجان

یونس صفراف اهل استان گنجه، وصال نوری‌اف اهل استان آستارا (جمهوری آذربایجان)، حبیب ابراهیملی اهل استان لنکران (جمهوری آذربایجان)، المیر زاهداف اهل استان نفتچالا، طالع گولوش اف اهل استان شمکیر، پرویز موسی اف اهل استان شیروان (جمهوری آذربایجان) از جمله مدافعین حرم تیپ حسینیون آذربایجان هستند که از سال ۲۰۱۸ به این سو هرکدام به اتهام حضور در محور مقاومت و دفاع از حرم حضرت زینب (س) به مدت ۱۲ تا ۱۴ سال محکوم به حبس شده اند.

اکرم حاجی زاده فعال رسانه‌ای جنبش حسینیون جمهوری آذربایجان در توضیح درخواست علی‌اف از ایران و البته در واکنش به زندانی شدن بلند مدت مدافعین حرم حسینیون می‌گوید «رئیس جمهوری آذربایجان مدعی است که حاکم کشوری دموکراتیک است، اما شهروندان کشور خود را از رئیس جمهور کشوری دیگر (ایران) طلب می‌کند؛ کسی که شهروندان کشور خود را به خاطر تفاوت در اندیشه سیاسی از رئیس جمهور کشوری دیگر طلب می‌کند در واقع حقی برای سخن گفتن از دموکراسی ندارد.»

او در ادامه می‌گوید اگر علی‌اف ادعای دموکراسی دارد چرا حتی حاضر نیست این اندیشه متفاوت با آنچه حکومت جمهوری آذربایجان اجرا می‌کند را از طریق اینترنت هم تحمل کند.

اما خود جنبش حسینیون هم طی بیانیه‌ای در واکنش به لفاظی‌های اشاره شده، اعلام کرده که ترس حکام جمهوری آذربایجان از مقاومت اسلامی حسینیون آذربایجان قابل فهم است چراکه آنان خیلی خوب می‌دانند مخالفین واقعی پیروان مکتب اهل‌بیت (س) هستند که بر اساس الگوی مقاومت تبدیل به یک جریان قوی در فضای اجتماعی و سیاسی آذربایجان شده‌اند و مخالفین ساختگی غربگرا دیگر جایگاهی در میان مردم جمهوری آذربایجان ندارند.

تلاش باکو برای بازگشت ۴۱ عضو جنبش «حسینیون»/ خواسته‌ای که هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسد

حضور برخی از اعضای مقاومت اسلامی حسینیون در سال ۱۳۹۸ بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی 


بیشتر بخوانید: 


این جنبش در ادامه با تاکید براینکه تمام این تهدید‌های خنده‌دار رسانه‌های باکویی در اصل نمایش قدرت مقاومت و بیانگر وحشت حکام جمهوری آذربایجان از حسینیون و گفتمان حکمرانی اسلامی دولت کریمه است، اما بدانند قطعا همانگونه که از دولت گذشته ایران درخواست استرداد مدافعین حرم حسینیون را کرده بودند و به نتیجه نرسیدند، این بار هم به نتیجه نخواهند رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۴۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
پررویی هم حدی دارد. علی آف چه چیزی در مسئولین جمهوری اسلامی دیده که به همچین نتیجه‌ای رسیده که ما ذلت چنین عملی را به خود بدهیم . آذربایجان شمالی باید به میهن اصلی خود برگردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
اگه در آذربایجان ترور کردند و اسنادش رو بهتون تحویل داده طبق قوانین بین الملل باید برشونگردونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
هرکه با آل علی درافتاد، ورافتاد...
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۲۳:۰۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
یاشاسین جنبش حسینییون
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۲۰:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
قابل توجه غربگداها که درین مواقع خفه خون میگیرن و حرفی از حقوق بشر و آزادی بیان و حق انتخاب نمیزنن
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
همین ظلمی که الهامو درحق برادران گم گشته ما در باکو انجام میده باعث سقوط الهام میشه میشه چون ظلم پایدار نمیمونه
و باعث شکل گیری و محبوبیت بیشتر حسینیون میشه
آیا ندیدید اقدام به زور علیه یمن ، مردم عاشق انصارااله شدند؟
حزب اله حماس حشد الشعبی انصاراله زینبیون فاطمیون همگی ناجی نجات شیعیان و مظلومان هستند و همه به آنها می‌بالند.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۲۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
قسمت‌های شمالی جدا شده از ایران عزیزمون دوباره به آغوش وطن باز خواهد گشت، شک نکنین این امر درنهایت اتفاق خواهد افتاد. دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره. اقداماتی که جمهموری باکو انجام میده فقط زمان این بازگشت رو نزدیکتر میکنه. این حرف در این جا بمونه به یادگار تا روزی که بخش جداشده از آذربایجان سربلند، مجددا به سرزمین مادریش یعنی ایران عزیزمون ملحق شه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
درود بر شما، یقینا این امر اتفاق خواهد افتاد. این مسئله چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا، نداره؛ هر ایرانی با هر عقیده‌ای، از ته قلبش خواهان این مسئله است. مطمئنا آذربایجان به ایران بازخواهد گشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
اصالت آذری های کره زمین ایرانی است.
کشوری به نام آذربایجان نداشته و نداریم.
آذری ها بی ریشه نیستند.
ریشه ی ایرانی دارند.
الهام،،، آذری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
مگر روسیه، سرزمین کریمه را که جزء جغرافیای روسیه بود،، تصرف نکرد؟
مگر تایوان سرزمین جغرافیای چین نیست؟
پس چرا کشور مقتدر و بزرگ ایران،، سرزمین آذربایجان و حتی اجاره ای!
که 99 ساله بوده است را قانونی تصرف نمی‌کند؟!
که ما محتاج کریدر آنهاباشیم!!!
نیازی به لشکرکشی هم نیست.
با هماهنگی سازمان ملل، اقدام شود.
اگر زبان قانون را نفهمید.
کافیست یکی از استان‌های آذری خودمان واردعمل شود.
درکمتراز24ساعت قانون را به زبان زور و قدرت به آذربایجان تفهیم کند.
17شهرقفقاز جزء لاینفک جغرافیای ایران است.
آذری ها، به اهل بیت سلام الله علیه، ارادت خاص دارند.
اگر لازم بشه ازدیگراستانها هم واردعمل میشوند.
بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
بی کفایتی دول سابق قاجاریه و پهلوی سبب گردید ایرانی که 5 میلیون و سیصد هزار کیلومتر مربع وسعت داشت به تاراج رود و کشورهایی با حداکثر 90 سال قدمت خودنمایی کنند. بعنوان یک ایرانی جمهوری آذربایجان، بحرین، دشت غربی افغانستان در مجاورت با مرزهای ایران و .... بخش های مختلفی از کشورهای کوچک حاشیه خلیج بزرگ ایرانی فارس را همچنان بخش لاینفک کشور خود می دانم که با ارائه پرونده و سندهای تاریخی و طرح ان در دادگاه های حقوقی بین المللی یا دیگر مجامع ، بایستی پیگیر موضوع باشیم. اجازه ندهیم کشور تازه تاسیسی نظیر جمهوری آذربایجان که آن را همواره متعلق به ایران بزرگ می دانیم، سیاستهای مرموز و ضد ایرانی خود را در چارچوب سیاست جعلی و لاییکی پان ترکیسم به کشورمان دیکته کند. همچنین است در مورد کشورهای خلیج فارس یا اراضی افغانستان ... که در اصل متعلق به ایران هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
جناب 19:45 همه فرمایشات شما درسته اما کاریه که صورت گرفته و نباید برای برگرداندن آنها منطقه دچار آشوب شود اما بعد از این نباید اجازه بدهیم این اتفاقات تکرار شود ما باید چنان کشور خود را بسازیم و آباد کنیم که آنها خودشان از جدایی شان از ایران پشیمان شوند

باید ما ایرانی ها صرف نظر از هر مذهب و قومیتی که داریم اگر دنبال استقلال و آزادی و رفاه هستیم پشت نظام مقدس جمهوری اسلامی محکم بایستیم و گوش به یاوه گویی ها و لجنپراکنی منافقین و دیکتاتور طلب ها و تجزیه طلب ها و جاهلان و نادانان ندهیم که البته چنین خواهد بود و چنین خواهیم کرد .
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۴۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
در یک صورت لیست ۴۱نفره را تحویل می‌دهیم که آذربایجان شمالی به مام میهن بازگردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
لعنت خدا بر دشمنان اهل بیت …
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
علی اف ها گرگ های باران دیده ای هستند که به قدر یک ارزن نباید به آنها اعتماد کرد. ضرورت دارد ایران هر چه سریعتر فهرستی از خواسته های خود از این جمهوری را تهیه و به طرف مقابل ارائه نماید. بدیهی است خواسته های ایران با توجه به نسبت فرهنگی و نژادی و سرزمینی جمهوری آذربایجان با سرزمین ایران بزرگ، طویل و قابل اعتنا خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
عجیبه ها سران باکو تا دیروز کمونیست دواتشه بودند الان زیر سلطه ونفوذ امریکا ..این هم نتیجه کمونیست بودن ..جهت اطلاع چپهای روشنفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
سلام همرزم
من هم آماده ام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
همین موضوع نشان می دهد که جریان کفر به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم جریان داعش را برای ضربه زدن به جهان اسلام و جبهه مقاومت اسلامی طراحی و اجرا کردند و عصابنیت آنها و ازنابشان از خنثی شدن این توطئه بدست مدافعین حرم کاملاً طبیعی است ، جای خوشحالی است که امروز جریان داعش چنان رسوا شده است که حتی بوجود آورندگان و مبلغان آن هر کسی را که می خواهند متهم کنند او را می چسبانند به داعش و سعی می کنند جای ظالم و مظلوم و حق و ناحق را عوض کنند ، از عجایب روزگار ما این است که امروز آمریکا و صهیونیسم و آل سعود و شبکه های وهابی ووو شده اند دشمن داعش و ایران عزیز که یک تنه با کمک حزب الله عزیز لبنان و مدافعین مظلوم حرم از کشورهای سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان و آذربایجان و وووو در مقابل آن ایستاد و این توطئه بزرگ صهیونیستی علیه جهان اسلام را خنثی کرد با کمال وقاحت اتهام حمایت از داعش را مطرح می کنند در عین اینکه از دشمنان واقعی داعش سعی می کنند انتقام گیرند . ای کاش این قوم ذره ای حیا داشتند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
الهام غلط زیادی کرده نادان پررو شده فکر کرده به پشتوانه اردوغان کودک کش میتونه غلطی بکنه بدبخت فلاکت زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
چه گساخی ها و غلط هایی!من ایرانی میگم باید بحرین و آذربایجان دوباره به ایران ملحق بشن.حکومت قبلی غلط اضافه کرده.یک جزیره سوق الجیشی را از ملت و خاک ایران جدا کرده.متاسفانه دولت های ما در برابر گستاخی های دشمنان خیلی ضعیف عمل میکنن!وقتی امارات ادعای جزایر ما میکنه ما متقابلا باید ادعای بحرین و آذربایجان شمال بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
حرف مغت نزن فعلا ازحق دریای خزربهره مند بشو بعدش برو تحقیق کن چرا مفاد توافقنامه 25ساله ایران وچین بجز سه نفر هیچ مسئولی ازان خبرندارد وانتشار مفاد ان باید بااجازه رئیس جمهور چین باشد بحرین اذربایجان و.................... بماند برای بعد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۱:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
هزاران درود و آفرین بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
ما ادعای همه خاک امارات را کنیم تاریخ قضاوت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
مدافعان حرم حسینیون آذربایجان هموطن ما هستند و به هیچ قیمتی تحویل علیف نمی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
یکی نیست به این علی اف بگوید تمام اسرائیلی ها وصهیونیستها در کشور اذربایجان ازادند ومشغول توطئه بر علیه ایران هستند وراست راست راه می روند اون وقت شیعیان بابد باز داشت وتوی زندان باشند و از ایران تقاضای بازگرداندن مدافعین حرم را داری
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۳:۱۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
الهام هوا ورت نداره نوچگی هم حدی داره.
Germany
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
فقط یه کشور مثل آمریکا با سیاست انگلیسی وپول یهودی هست که میتونه مسلمان هارو در مقابل هم قرار بده، ب امید آزادی آذربایجان از دست نوچه های اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
تکه های جدا شده وطن رو ان شاءا..برمیگردونیم
خدا لعنت کنه چقدر با اهل بیت دشمنی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
منتظرتم پسر برو جلو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
این اذربایجان از اسرائیل تبعیت می کند و اجازه هر کاری در داخل کشورش را به انها می دهد بعد انتظار دارد که ایران یک عده جوان مسلمان که برای امت اسلامی مبارزه می کنند را تحویل انها دهد هیهات منذلت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
اصلا چون با انتخابات آزاد سر کار نیومده حکومتش غیر قانونیه و حق اینجور درخواستا رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۱:۲۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
گویا آذربایجان هوس کرده همانند اوکراین فتحش کنیم شهری که با خیانت شاهان پست و نفهم جدا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
به خدا حقمون هم هست.مناطق شمالی رود ارس مال ماست و باید برگرده و استان بحرین هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۱:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
آخر این تهدیدهای احمقانه و کوته بینانه آذربایجان را به فنا میدهد و فتح چند ساعت خواهد شد بهتر است آذربایجان به اندازه داشته ها و تواناییهایش سخن بگوید و نه قدرت و توان نداشته اش ،نیروهای اطلاعاتی و نظامی آذربایجان در برابر ایران عزیز هیچ و پوچند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
اگر هنگام فروپاشی اتحاد شوروی و درخواست گسترده مردم جمهوری اذربایجان برای پیوستن به ایران، توسط سیاستمدران بی سیاست ما پذیرفته شده بود، الان نه تنها سرزمین آذربایجان رو داشتیم بلکه با چنین درخواستهای بی شرمانه و نا امنی مرزی روبرو نبودیم.
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمد
۱۱:۱۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
کسانی که در سوریه از هر کشوری به خط مقاومت بیپوستند در واقع به نوعی از امنیت ایران دفاع کردند بهتر است به همه آنها اقامت و پاسپورت ایرانی داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
معلومه یواش یواش داره درست میشه که آذربایجان به ایران ملحق بشه و مردم آنجا از دست صهیونیست‌ها آزاد بشن ان شالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
نمی دانم چرا ، وزا رت امور خارجه ما که همیشه برای قدرتهای بزرگ جواب دارد، در مقابل این مردک پیزوری لال می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
واقعا برای همسایگان لال و برای ابرقدرتها شاخ و شانه میکشد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
من تا حالا فکر می کردم اردوغان توهمی است ولی مثل اینکه نوچه اش علی اوف از اون هم توهمی تره.فکر کرده چون یه جنگ رو با چند تا پهپاد اسرائیل برده می تونه با ایران دربیوفته.برو کوچولو حالا حالاها باید خیلی بزرگ شی با ایران دربیوفتی.زیاد هم حرف بزنی آذربایجان عزیز رو که با حیله جدا شد به کشورمون برمی گردونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
با سلام خدمت عزیزان
بنظرم انفعال, مماشات و مصلحت اندیشی بیش از حد الهام علی‌اف رو وقیح تر از گذشته کرده و تا دیر نشده بایستی افسار این نوکر صهیونیست و امپریالیسم رو کشید و الا شاید روزی برسه که دیگه نه از نسل حسینیون و دوستدارانن اهل بیت کسی باقی بمونه و نه امیدی برای تالشی ها و سایر اقوام ایرانی که آرزوی بازگشت خاک جدا شده کشورمون به مام وطنشون یعنی ایران بزرگ و قدرتمندرو دارند میمونه. به امید اون روز چشم به راهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
تمام کشورهای منطقه دستشون زیر سنگ ایرانه بعد این وبسایت ناشناس گفته ایران تحت فشاره؟؟ خخخخخخخ. جوک قرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
آفرین ،درود بر شما همه امنیتشان هم مدیون ایرانه اگه ایران نبود خیلی از این کشورهای ریز و بزرگ هیچی نبودند همینطوری که حالا زیر بلیط و زیر سایه دیگر کشورها نفس می‌کشند آنهم با باج دهی ایران باید از همشون باج امنیت می‌گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
الهام بترس از روزی که مورد خشم ایرانیا قرار بگیری ، الحاق کشورت به ایران دور از انتظار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
الهام خانم ، یادش رفته که کشور اصلی اش ایران است .
توهم صهیونیستها در آذربایجان شمالی تعبیر نخواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
این بابا فکر کرده چون تو قضیه قره باغ و نخجوان به نفعش حرف زدیم دیگه هر کاری بخواد میتونه بکنه خبر نداره ما به نفع مردم آذربایجان حزف زدیم نه این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
علی اف همینکه داعشیا رو آورد لب مرزای ما و هیچی بهش نگفتیم بره خدا رو صد هزار بار شکر کنه و دیگه روشو زیاد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۵۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
همون موقع حسابی اشتباه کردیم .الان هم دیر نشده باید ضرب شصتی ببینن. ایران در قضیه قره باغ هم اشتباه کرد و میبایست رسما بگه فقط بخاطر مردم قره باغ کمکشون کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
آذربایجان به خانه اصلیش ایران بپیونده باید یه هسته قوی نظامی اونجا مثل حزب الله تشکیل شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
انشالله بزودی تشکیل خواهد شد به امید خدا
آخرین اخبار