آماده باش ویژه اورژانس کرمانشاه برای خدمات رسانی در ایام اربعین

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث علوم پزشکی کرمانشاه از آماده باش ویژه اورژانس استان برای خدمات رسانی در ایام اربعین خبر داد.

دکتر هومن رفیعی سروری با اشاره برنامه ریزی برای ارائه خدمات اورژانس در ایام اربعین از ماه‌های گذشته گفت: از آذر ماه سال گذشته برنامه ریزی‌ها در این زمینه آغاز شد و خوشبختانه امروز آمادگی کاملی برای خدمات رسانی در ایام اربعین داریم.

رفیعی سروری از آماده باش ویژه اورژانس از امروز (۱۳ شهریور) خبر داد و افزود: ۷۶۰ نیروی اورژانس در سطح استان به صورت ویژه به حالت آماده باش هستند.

وی افزود: همچنین حدود ۲۰۰ نیروی اورژانس نیز از سایر استان‌های برای کمک به استان جهت خدمات رسانی هرچه بهتر به زوار آمده اند.

رفیعی سروری از استقرار ۱۰۵ پایگاه ثابت و سیار اورژانس در مسیر تردد زوار در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد هشت پایگاه در قصرشیرین و ۲۰ پایگاه در محدوده سه راهی نصرآباد تا پایانه مرزی خسروی مستقر شده اند.

این مسئول افزود: در هریک از این پایگاه‌ها یک دستگاه آمبولانس آماده خدمات رسانی است و مجموعا ۱۰۵ دستگاه آمبولانس در این ایام بکارگیری می‌شود که ۵۶ دستگاه آن از استان‌های دیگر تامین شده است.

وی افزود: هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس در این ایام بکارگیری می‌شود که سه دستگاه آن متعلق به استان و چهار دستگاه دیگر از استان‌های دیگر اضافه شده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین سه دستگاه موتورلانس هم برای مواقعی که ترافیک شدید است، جهت تسریع در خدمات رسانی و حضور هرچه سریعتر بر بالین مصدومان در این ایام بکار گیری می‌شود.

رفیعی سروری گفت: یک دستگاه بالگرد هم در استان داریم و بالگرد دیگری هم با همکاری هوانیروز اضافه شده که در بیمارستان قصرشیرین مستقر می‌شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سطح استان هماهنگی‌های لازم به عمل آمده که در صورت نیاز اورژانسی به خون و فرآورده‌های خونی، بتوانیم درصورت وجود ترافیک در مسیر از طریق بالگرد این اقدام را انجام داده و خون مورد نیاز را به بیماران برسانیم.

وی افزود: در مجموع همه امکانات برای خدمات رسانی هرچه بهتر در ایام اربعین در استان فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.