امکان رهاسازی آب بیشتر از مخزن شورابیل به رودخانه بالیخلو وجود ندارد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با توجه به افت تراز مخزن شورابیل، امکان رهاسازی آب بیشتر از این مخزن برای رودخانه بالیخلو وجود ندارد.

حمید فضائلی گفت: باید تمهیدات عملی جهت جمع آوری و باز گرداندن ماهیان محصور شده در استخر‌های احداث شده در داخل بالیخلو یا سایر زیستگاه‌ها انجام گیرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل می‌گوید: باتوجه به شرایط خشکسالی و تغییر اقلیم چند ساله که در کشور و در سطح استان حاکم شده است با کاهش بارندگی و خشک شدن رودخانه‌ها در سطح استان هستیم و رودخانه بالیخلو چای نیز جزو این رودخانه‌ها می‌باشد.

فضائلی گفت: شرکت آب منطقه‌ای با تدابیر لازم علی رغم اینکه این رودخانه هیچگونه حقابه‌ی زیست محیطی از شورابیل ندارد در جهت حفظ حیات رودخانه و زیباسازی شهر اردبیل، در فصل آبگیری آب لازم را در منبع شورابیل ذخیره و در فصل کم آبی و خشکسالی بطور مداوم برای رودخانه بالیخلو رهاسازی می‌کند.

او گفت: در ماه‌های گذشته این شرکت به مقدار لازم و برای رعایت حال شهروندان و حفظ زیبایی شهری از آب ذخیره شده در مخزن شورابیل را رهاسازی کرده است، اما به دلیل عملیات شهری در داخل این رودخانه در داخل شهر، عملا آب موجود در مخزن این دریاچه نیز جوابگو نیست و باید چاره اندیشی دیگری شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.