اجرای طرح اسلامی شدن دانشگاه در برنامه ۴ ساله دولت

فرمانده سپاه کربلا مازندران از اجرای طرح اسلامی شدن دانشگاه در برنامه ۴ ساله دولت خبر داد.

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران در نشست همفکری و هم افزایی در جهت اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها از از اجرای طرح اسلامی شدن دانشگاه در برنامه ۴ ساله دولت خبر داد و گفت: این طرح در سال ۱۳۹۲ به تصویب رسیده است.

او افزود:هدف این سند داشتن افراد تراز انقلاب برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است که به همین دلیل همه دانشگاه‌ها باید در دولت سیزدهم مبتنی بر این موضوع باشد.

سردار مسلمی با بیان اینکه دولت در نظر دارد این سند را در دانشگاه با همه ابعاد پژوهشی آموزشی مدیریتی و فعالیت‌های فرهنگی تربیتی اجرا کند، گفت:دلیل برگزاری این نشست، هم افزایی و همفکری متقابل در دانشگاه‌ها است تا بتوانیم این سند کاربردی را در طول سال ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ به اجرا برسانیم.

دانشگاه محل تربیت مدیران و کارگزاران هر جامعه

سادات کرمی مسئول بسیج دانشجویی مازندراننیز در در این نشست، گفت: این نشست با هدف اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تشکیل شده است.

او با بیان اینکه دانشگاه محل تربیت مدیران و کارگزاران هر جامعه محسوب می‌شود، افزود:نظر داریم در سال‌های پیش رو بخشی از این سند و در انتهای دوره چهارساله دولت قسمت قابل توجهی از سند را محقق کنیم.

نقش اولیه دانشگاه‌ها در هویت بخشیدن به نظام اسلامی

رحیمیان مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران هم گفت: تقریبا دو دهه از بازنگری طرح اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌گذرد و، چون دانشگاه‌ها نقش اولیه را در هویت بخشیدن به نظام اسلامی دارند، نقش این مراکز دارای اهمیت است.

او افزود: این نشست به دنبال حل چالش‌های پیش رو برای تحقق یافتن این سند است.

رحیمیان گفت: این جلسه اولین نشست هم افزایی و همفکری بوده است و با استمرار و پیگیری این نشست و تشکیل اتاق‌های اندیشه ور در دانشگاه‌ها به‌زودی شاهد تحقق آن در استان خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه عده‌ای از دانشجویان تصور می‌کنند تحقق اسلامی شدن دانشگاه‌ها باعث ایجاد محدودیت برای دانشجویان می‌شود، افزود: یکی از دلایل این عدم شناخت کم کاری ما مسئولین در شناساندن این سند به دانشجویان می‌باشد و باید به عنوان یک گفتمان فرهنگی در دانشگاه‌ها برگزار شود تا برداشت‌های ناصحیح به وجود نیاید.

رحیمیان گفت:سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها ۴ حوزه را بررسی می‌کند که شامل تعلیم و تربیت، آموزش و پژوهش و مدیریت است که یک دانشگاه شایسته در نظام اسلامی باید این شاخصه‌ها را داشته باشد و با توجه به نقش دانشگاه در جامعه اگر این سند محقق شود ثمرات آن برای عموم مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار