آیت الله جنتی: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی دولت همچنان مشکلات معیشت مردم پابرجاست

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش‌های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: دولت چند مورد اقتصادی را حل کرده و به نتیجه رسانده است.

دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز سه‌شنبه در ساختمان قدیم مجلس آغاز شد.

آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای این نشست با اشاره به راهپیمایی اربعین گفت: محدودیت‌های سنوات اخیر مثل بیماری کرونا و مشکلات مربوط به گذرنامه برطرف شده است.

به گفته رئیس مجلس خبرگان رهبری پیاده روی اربعین حادثه‌ای عظیم و بی نظیر در تاریخ و مظهر عشق و بصیرت مردم به اهل بیت است. این گردهمایی عظیم نشان میدهد نهضت و قیام سید الشهدا (علیه السلام) هر روز زنده‌تر و فراگیرتر از گذشته میشود و به مرز و جغرافیا و زبان و قومیت نیست. راهپیمایی امسال از جهات مختلف حائز اهمیت مضاعف است اولا موانع و محدودیت‌های سنوات اخیر مثل بیماری کرونا و ویزا برطرف شده است و زمینه برای حضور بیشتر خیل مشتاقان فراهم است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ثانیاً دشمن در جبهه فلسطین، سوریه و یمن شکست‌های سختی خورده است و میخواهد انتقام شکست‌های خود را با فتنه انگیزی سیاسی و مذهبی و تضعیف یا کمرنگ کردن و به حاشیه کشاندن حادثه بزرگ اربعین جبران کند؛ لذا بر همه دستگاه‌های دولتی و گروه‌های مردمی لازم است در جهت تسهیل سفر زوار اباعبدالله (علیه السلام) اقدام کنند و تا می‌توانند به زائران خدمت کنند و تمام همت و امکانات خود را برای رونق بیشتر و برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین به کار گیرند.

گروه‌های شیعی و مردمی در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی هوشیار باشند

وی گفت: بر همه گروه‌های شیعی و مردمی و زائران اباعبدالله (علیه السلام) از هر قوم و ملیتی لازم است هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته باشند و اجازه ندهند برخی اختلافات و مسائل سیاسی و یا غیراصولی به این اجتماع عظیم که مایه عزت و وحدت جهان تشیع است ضربه و لطمه‌ای وارد کند.

آیت الله جنتی افزود: از ملت و دولت عراق که برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این حماسه عظیم تلاش می‌کنند و با مهمان نوازی و کرامت خود به زوار اباعبدالله خدمت می‌کنند، تشکر و قدردانی میکنیم

در دولت سیزدهم شعار‌های اصیل انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) برجسته شد

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم می گذرد به همه اعضای دولت خسته نباشید عرض می‌کنیم و برای آن‌ها در ادامه مسیر نیز آرزوی موفقیت داریم. در این مدت یک سال دولت توانسته در بخش‌هایی توفیقات خوب و قابل توجهی داشته باشد. در این مدت شعار‌های اصیل انقلاب وآرمان‌های امام خمینی (ره) برجسته شد، در حوزه سلامت و بهداشت توانستند موضوع بیماری کرونا را کنترل و مدیریت نمایند. در حوزه سیاست خارجی، تحرک و پویایی مناسبی برای ارتباط با کشور‌های همسایه و فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی را در منطقه، شاهد بودیم. در ارتباط با مردم و توجه به مناطق محروم و دوری از اشرافیت، رفتار مناسبی را از رئیس جمهور و اعضای دولت مشاهده کردیم و امیدواریم این روحیه تا پایان دولت ادامه یابد.

با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی دولت همچنان مشکلات معیشت مردم پابرجاست

آیت الله جنتی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های شبانه روزی دولت در حوزه‌های مختلف، همچنان مسئله اقتصاد و معیشت، اولویت اول و اصلی کشور است. در این مدت دولت ضمن توجه به حل مشکلات و مسائل جاری و انجام کار‌های روزمره، چند اصلاح اساسی در زمینه اقتصادی را هم شروع کرد و به نتیجه رساند، اما تداوم این اصلاحات اساسی در نظام بانکی، ایجاد تحول ساختاری در بودجه، تحول در نظام تولید و کشاورزی، اصلاح نظام مالیاتی، و ... نیز باید شتاب گیرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بررسی توفیقات کشور در طی مدت اخیر یکبار دیگر ثابت کرد توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، راه برون رفت از مشکلات کشور است. رهبر انقلاب توصیه فرمودند سیاست خارجی را به موضوع هسته‌ای محدود نکنید توجه به این توصیه‌ها ظرفیت‌های جدیدی در سیاست خارجی و روابط اقتصادی با کشور‌های دیگر خصوصاً همسایگان فراهم کرد و در تجارت خارجی و ترانزیت و فعال شدن مسیر‌های بین المللی موجب رشد چشمگیری شد.

وی افزود: رهبر انقلاب توصیه کردند از شرطی کردن کشور پرهیز شود و امورات کشور را معطل مذاکرات و خارج از کشور نکنید و به ظرفیت‌های داخلی و درونی اتکا کنید توجه به این توصیه باعث شد اقدامات ارزشمندی همچون طرح آبرسانی غدیر که به گفته مسئولان سه سال زمان نیاز داشت، با همت جهادی کارگران ایرانی ده ماهه عملیاتی شود و به نتیجه برسد. رهبر انقلاب فرمودند در میان مردم حضور داشته باشید و این حضور مسئولان در هر سه قوه، مایه دلگرمی و امید و سرعت گرفتن کار‌ها شده است هرجا به توصیه‌های رهبری توجه شد حرکت و پیشرفت داشتیم و هرجا کوتاهی شد، توقف یا عقبگرد کردیم. اگر همه دستگاه‌ها در همه بخش‌ها به توصیه‌های رهبر انقلاب و در مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... عمل نمایند، بی تردید کشور با سرعت بیشتری راه رشد و ترقی را طی خداهد کرد.

وجود ولایت فقیه و رهبری انقلاب، عامل نجات کشور از بحران‌های بزرگ

آیت الله جنتی در ادامه گفت: در طول سال‌های پس از انقلاب، این کشور با حوادث و بحران‌های بزرگی مواجه شده است. ۸ سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های گسترده اقتصادی، ترور دانشمندان و مسئولان، فتنه ۸۸، تهاجم فرهنگی، و بحران‌ها و حوادث بزرگی بوده که هرکدام برای از بین بردن هویت و سرمایه‌های یک ملت کافی بود، ولی به برکت وجود ولایت فقیه و مدیریت فقیه حکیم و با درایت حضرت آیت الله خامنه‌ای از تمامی این فتنه‌ها و بحران‌ها گذر کردیم و بحمدالله امروز شاهد رشد و پیشرفت کشور در عرصه ها‌ی علمی و نظامی و صنعتی هستیم. اگر به توصیه‌های اقتصادی رهبر انقلاب و در ۵۱ سال اخیر نیز توجه و اقدام عملی شده بود، حتماً وضع متفاوت بود.

پرهیز از مجادلات سیاسی و بی فایده

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: یک توصیه دیگر به مسئولین، حفظ و تقویت وحدت و همدلی برای حل مشکلات اساسی کشور و پرهیز از مجادلات و منازعات سیاسی بی‌فایده است که رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا به آن اشاره کردند. همدلی میان قوا برای حفظ آرامش دل‌های مردم و کشور یک ضرورت است و باعث هم‌افزایی توان نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای حل مشکلات اصلی و اساسی مردم میشود. بر همه مسئولان واجب با رعایت وحدت کلمه، تمام توان و امکانات خود را برای حل مشکلات کشور به کار گیرند و از منازعات بی‌حاصل خودداری کنند و با مسئولیت‌پذیری مشکلات را به گردن یکدیگر نیاندازند. البته برخی از افراد بددل و کینه‌ای به دنبال ایجاد حاشیه برای قوا و به هم ریختن کشور و تخریب امید مردم هستند. اما مسئولان باید مراقبت کنند و مواظب نقشه‌های تفرقه افکنانه باشند.

هوشیاری و وحدت امت اسلامی در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی ضروری است

آیت الله جنتی گفت: جهان اسلام امروز شرایط ویژه و حساسی دارد. اقدامات تروریستی و فتنه‌های رژیم جعلی و موقتی صهیونیستی وآمریکا در سوریه، لبنان، عراق و یمن شکست خورده است، اما آن‌ها از پا ننشسته اند و به دنبال فرصت برای در هم ریختن آرامش منطقه هستند. یک روز به غزه و فلسطینیان مظلوم حمله می‌کنند، یک روز سوریه را بمباران می‌کنند، یک روز در لبنان و عراق فتنه انگیزی می‌کنند، یک روز در افغانستان عملیات تروریستی می‌کنند و با محاصره هشت ساله یمن هم دست از بمباران مردم مظلوم و بی پناه یمن بر نمی‌دارند.

به گفته آیت الله جنتی سرانجام برخی رژیم‌های خائن منطقه را به عادی سازی روابط کشانده اند. این وضعیت نشان می‌دهد آن‌ها در منطقه به بن بست رسیده اند و جبهه مقاومت اسلامی سرافراز و سربلند است. همه امت اسلامی باید در برابر توطئه‌ها و دشمنی‌های این رژیم متحد و هوشیار باشند.

گفتنی است اعضای مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه هفدهم شهریورماه هم با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
غربگرایان در طول 8 سال حاکمیتشان نه تنها یک مورد کار اساسی و ریشه ای برای کشور انجام ندادند بلکه تا توانستند به تبلیغات مردم فریب روی اوردند . 8 سال اسم رمزشان یرجام بی فرجام بود . 80 میلیون ایرانی را 8 سال با تبلیغات برجام . برجام سرکار گذاشتند . و نیز تا جایی که ممکن است مین گذاری بر سر راه دولت بعدی کردند . اگر غرب کاری برای مستضعفین عالم کرد غربگرایان نیز خواهند کرد . هیهات . برای مثال افتخار کردند در حوزه مسکن اجر رور اجر نگذاشتند .و ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
تلاش بدون دقت و برنامه دقیق = تلف کردن انرژی و وقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
درآمد 1 خرج 1۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
چه تلاشی دولت برای معیشت مردم کرده وقتی یک کارمند با حقوق ۷ میلیون در ماه نمیتونه اموراتش رو بگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
بهرام که گور می گرفتی همه روز
دیدی که چگونه گور بهرام گرفت
این غربی های بی انصاف خدانشناس پیرو آمریکا هم گرفتار تحریم شدند و ان شاء الله در زمستان آینده روزگارشان سیاه تر خواهد شد. ظلم و ستم عاقبت خوبی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
آلمان که بزرگترین وارد کننده ی گاز از روسیه است حدود ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تامین می کند که به راحتی قابل جایگزینی با منابع دیگری انرژی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
مدت زمان سربازی را کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
بزرگوار من یک‌معلول نخاعی ام، جدا از هزینه های زندگی و اجاره و لباس و خوراک ، تجهیزات پزشکی از ضروریات زنده بودنه ماهست، یک دونه نلاتون شده۶۰۰۰تومن حداقل ، من با درآمدصفر چطوری میتونم روزی ۵تا از این وسیله بخرم و استفاده کنم ،تازه این فقط یکی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز نخاعی هاست، لطفا ماده۲۷قانون حمایت از معلولین را اجرا کنید
آخرین اخبار