رشد ۱۴۴ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از رشد ۱۴۴ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در یک سال اخیر در استان خبر داد.

جرجانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در یک سال اخیر بیش از ۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه صنعتی و معدنی استان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴۴ درصد رشد داشته است.

او افزود: این میزان سرمایه‌گذاری برای بیش از ۸ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

جرجانی اظهار کرد: معدن یکی از مزیت‌ها و محور توسعه اقتصادی استان است و در یک سال اخیر ۳ میلیارد تن ذخایر معدنی جدید در استان شناسایی شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال خراسان جنوبی با صدور ۱۴۴ فقره پروانه اکتشاف و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی رتبه نخست میل به سرمایه‌گذاری در بخش معدن در سطح کشور را از آن خود کرده است.

او ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در بخش‌های معادن، صنایع و تجارت فعالیت‌ها و برنامه‌های گسترده‌ای انجام داده است.

جرجانی بیان کرد: همچنین در یک سال گذشته بیش از ۳ هزار واحد صنفی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در بازه زمانی یک سال اخیر ۷۰ واحد صنعتی با اشتغال هزار و ۷۰۰ نفر و ۵۷ معدن نیز با اشتغال مستقیم بیش از ۲۰۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

او افزود: از ابتدای دولت سیزدهم نیز ۳۴۹ فقره جواز تأسیس و توسعه واحد‌های صنعتی با پیش‌بینی اشتغال حدود ۱۲ هزار نفر با هدف تکمیل زنجیره تولید و فرآوری مواد معدنی در استان صادر شده است.

جرجانی اظهار کرد: اجرای طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات معدنی با حضور بیش از ۱۸۰ کارشناس خبره معدنی برای نخستین بار در خراسان جنوبی از دیگر دستاورد‌ها و نقاط قوت حوزه معدن استان در سال ۱۴۰۰ در سطح کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.