طراحان توانمندی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن همکاری می‌کنند

مدیرپروژه گفت: هر چند حجم زیاد کار‌ها باعث تأخیر در اجرای پروژه‌ها می‌شود، ولی براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا اواسط تابستان سال آینده در مجموع ۴ بلوک را به جایی خواهیم رساند که قابل تحویل باشد.

قدسی با بیان اینکه پروژه تحت پیمان شرکت زنگان پرشیا در سه زون F ۴، F ۹ و F ۱۰ جمعاً در ۹ بلوک و دو تیپ اجرا می‌شود، گفت: تاریخ انعقاد قرارداد این تعداد پروژه ۱۱ تیرماه سال ۱۴۰۰ بود و روند اجرای پروژه‌ها از  بهمن ماه سال گذشته شروع شده است.

او افزود: همه بلوک‌ها دارای دو تیپ بوده و یک سری بلوک‌ها F ۱ با ۷۰ واحد دو طبقه پارکینگ و هفت طبقه واحد مسکونی است و هر طبقه ۱۰ واحد می‌باشد و یک سری هم بلوک F ۲ نیز دارای سه بلوک بوده و هر بلوک دو هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا دارد و دو طبقه منفی یک و ۲ پارکینگ هستند و هر طبقه ۲۰ واحد که در مجموع ۱۴۰ واحد است.

مدیرپروژه زون‌های F ۴، F ۹ و F ۱۰ کوی زیتون ادامه داد: بتن ریزی‌ها حجیم است و حجم میلگردی که استفاده می‌شود زیاد است.

قدسی گفت: فقط برای فونداسیون زون‌های f بیش از ۱۰۰ تن میلگرد استفاده شده است.

او افزود: در زون F ۴ فونداسیون‌ها اجرا شده و بتن ریزی دو بلوک باقی مانده و این هفته بتن ریزی آغاز می‌شود و زون F ۹ تمام فونداسیون‌ها اجرا شده و بلوک‌ها عموماً در سقف دوم هستند.

مدیرپروژه زون‌های F ۴، F ۹ و F ۱۰ کوی زیتون با بیان اینکه در زون F ۱۰ تمام فونداسیون اجرا شده و بلوکی داریم که ستون‌های سقف پنجم اجرا می‌شود و پیش بینی می‌شود تا اواخر آذرماه امسال در زون f ۱۰ یکی از بلوک‌ها عملیات اسکلت تمام می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال عملیات اسکلت چینی دومین بلوک بزرگ تمام شود و به امید خدا بعد وارد دیوار چینی خواهیم شد و قرار داد با پیمانکار این است که سقف پنجم و ششم را انجام دادند دیوار چینی را از پایین شروع کند تا کار به صورت موازی انجام شود.

قدسی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا اواسط تابستان سال آینده نیز در مجموع ۴ بلوک را به جایی خواهیم رساند که قابل تحویل باشد.

او با بیان اینکه طراحان بسیار توانمندی در این پروژه‌ها همکاری دارند، افزود: حجم زیاد کار‌ها بزرگترین مشکل در اجرای این پروژه‌ها است و برای یک فونداسیون، بتن ریزی در یک روز برای بلوک کوچک، کمتر از ۸۰۰ متر مکعب بتن و برای بلوک‌های بزرگ‌ها نزدیک هزار و ۳۰۰ متر مکعب بتن باید ریخته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.