از ترافیک کیلومتری تا کمبود وسیله نقلیه پشت مرزهای ایران / در خاک عراق امکاناتی وجود ندارد

از روز گذشته به دلیل حجم زائران، طرف عراقی ظرفیت مناسبی را برای عبور زائران در اختیار نداشت و مرزها بسته شد.

زائرانی که طی دو سال گذشته به دلیل اپیدمی کرونا عازم راسم اربعین حسینی بازمانده بودند، عزم خود را جزم کرده تا خود را از مسیرهای مختلف به کشور عراق و عتبات عالیات برسانند.

با هماهنگی های صورت گرفته، مجوزهای لازم برای حضور پرشور زوار ایرانی در مراسم اربعین از طرف عراقی صادر شد. اما حالا به دلیل حجم بالای تجمع، ستاد اربعین حسینی اعلام کرده زائران فعلا به سمت مرزها حرکت نکنند.

به گفته مسئولان آنچه که باعث بیشترین مشکلات برای زوار مانده در مرز‌ها شده است، ضعف امکانات زیرساختی در کشور عراق است، با این حال از مردم خواسته شده است فعلا هیچ فردی به سمت پایانه‌های مرزی ایران و عراق سفر نکند.

عدم توازن سیستم حمل ونقل عمومی در دوطرف مرز، پیش بینی برای افزایش دوبرابری میزان زوار در مراسم اربعین امسال، نزدیک شدن روز اربعین به گرمای عراق در فصل تابستان، ناآرامی‌های اخیر در عراق، کمبود موکب‌های خدمت رسان در مرزعراق و کمبود گیت‌های ورودی مرزبانی عراق از جمله ضعف امکانات زیرساختی در کشور عراق است.

فرمانده کل انتظامی کشور می‌گوید: بیشترین ازدحام در مرز‌های شلمچه و مهران است و احتمال بسته شدن کامل مرز‌ها نیز وجود دارد.

به گفته او در شرایط فعلی مرز‌ها گنجایش و ظرفیت پذیرش زائران جدید را ندارد.

مسیر به دو مرز چذابه و شلمچه کاملا بسته است

خلیلیان، استاندار خوزستان گفت: دیروز حدود ۱۴۰ هزار نفر از دو مرز چذابه و شلمچه وارد عراق شدند.

استاندار خوزستان افزود: برای افراد حاضر در پشت مرز، اتوبوس عازم شد تا به سمت العماره اعزام شوند. هم اکنون خروجی شهر‌ها به سمت مرز چزابه و شلمچه بسته است

وی تاکید کرد: به هیچ وجه سمت این دو مرز حرکت نکنید. در خاک عراق امکاناتی وجود ندارد.

خلیلیان از زوار خواسته تا زمانی که امکانات در سمت مرز عراق ایجاد نشود، به مرز نیایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار