راه اندازی موکب دزفول در چذابه با توزیع ۱۵۰۰ پرس غذا در هر وعده

مسئول آشپزخانه مرکزی ستاد اربعین و مواکب دزفول در مرز چذابه گفت: غذا‌های نذری در این آشپزخانه تنها با کمک‌های مردمی پخت و بین زائران توزیع می شوند.

سید عزت‌اله پژوهیده گفت: غذا‌های نذری فقط با کمک‌های مردم پخت میشود و مسئولان شهرستان برای برپایی موکب همکاری لازم را داشته اند، اما در اداره آشپزخانه و تهیه مواد غذایی هیچگونه کمکی از سوی دولت و مسولان دریافت نشده است.

او می گوید:هر روز برای هر وعده‌ی غذایی یکهزار و ۵۰۰ پرس غذا پخت و توزیع میشود و آشپزخانه مرکزی، آشپزخانه سیاری است که از سال ۹۵ راه اندازی شد، گفتنی است هر کجا که اتفاقی مانند سیل و زلزله نیز رخ داده با ۶۰نفر نیرو پای کار بوده است.

مسوول آشپزخانه مرکزی ستاد اربعین و مواکب دزفول در چذابه گفت: موکب دزفول در مساحت دو هزار متر در حال ساخت و ساز است و سه قطعه در کنار این موکب وجود دارد که در حال حاضر یک قطعه را به خیمه‌گاهی تبدیل کرده و در کار‌های فرهنگی از آن استفاده میکنیم.

پژوهیده گفت: تا برگشت زائران از عراق و پذیرایی از آنان پای کار هستیم و از تمام شهر‌های اقماری دزفول موکب‌هایی راه اندازی شده که بعنوان ایستگاه‌های پذیرایی با توزیع شربت، میان وعده و صبحانه از زائرین حسینی استقبال میکنند.

او موکب نینوای شهر منتظران، موکب شهر میانرود، مسجد حجت بن الحسن شهرستان دزفول، شهر امام، جندی شاپور، شهرک سید نور، شهر صفی آباد، شهدای گمنام و .. را از جمله مواکب دزفول در مرز چزابه عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.