سینما هنری خاص و توانمند

سینما هنر خاص با توانمندی فراوان است که می‌تواند بر روح و روان جامعه در همه ابعاد از جمله فرهنگی و اجتماعی اثربخش باشد.

سینما یکی از مهمترین ابزار تاثیر گذار جامعه است و تفریحی سالم برای جوانان بوده و با پرکردن اوقات فراغت، از بسیاری معضلات جامعه جلوگیری می‌کند.

آنچه که در جذب مخاطب به سینما مؤثر است، امکانات است و وجود امکانات مناسب در سینما انگیزه لازم را برای حضور و تماشای فیلم به مخاطب می‌دهد.

 

 

سالن سینما


تبلیغات خوب، نیم بها شدن بلیط، رسیدگی به وضعیت بهداشتی، نزدیکتر کردن فیلم‌ها به اکران تهران و خدمات دهی بهتر داخلی سینما و تغییر دکوراسیون از جمله برنامه‌هایی است که درجذب تماشاگر به سینما می‌تواند نقش داشته باشد.

همچنین افزایش زیرساخت‌های سینما مانند فضا‌های استاندارد و همچنین بهبود کیفیت محتوای فیلمنامه‌ها در جذب مخاطبان سینما موثر است.

 

سینما عصر جدید

 

در استان گلستان  ۱۰ سینمای فعال وجود دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این باره گفت: سینما به عنوان هنر هفتم یکی از مهمترین مولفه‌های فرهنگی در دنیا محسوب می‌شود و در کشور ما نیز به عنوان یکی از اثر گذارترین فعالیت‌های فرهنگی است.

او افزود: وجود علاقمندان به سینما در کشور ایجاب می‌کند تا از این مولفه صیانت شود و نیز با حمایت و توجه ویژه به آن می‌توان در اصلاح فرهنگ عمومی گام موثر برداشت.

رعیت افزود: در استان گلستان در حال حاضر ۱۰ سینمای فعال از جمله پردیس‌های سینمایی و مجتمع‌های دارای پرده سینمایی وجود دارد.

پردیس سینمایی مهر گنبد


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه ۸ شهرستان استان سینما ندارد، افزود:شهرستان‌های بندرگز، کردکوی، آق قلا، مراوه تپه، کلاله، مینودشت، گالیکش و رامیان فاقد سینما هستند.

رعیت می‌گوید: تمام شهر‌هایی که نام برده شده نیازمند سینما هستند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح‌های مختلف مانند حمایت از بخش خصوصی، مشارکت با شهرداری‌ها طرح سینما سیار و طرح تجهیز مجتمع‌ها به پرده سینما تلاش می‌کند.

سینما هنری خاص و توانمند/تبدیل ۲ سینمای گلستان به پردیس سینمایی


او همچنین در مورد ایمنی سینما‌ها استان گفت:سینما‌های استان از ایمنی خوبی برخوردارند و بر اساس سیاست حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رونق سالن‌های اخیر در سینما اقدامات جدی از طرف مالکین فضا‌ها برای نوسازی و بهسازی سینما‌های قدیمی انجام شده است.

او گفت: سینما عصر جدید و سینما مهر گنبدکاووس از جمله سینما‌هایی هستند که در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مرمت و نوسازی شده و تبدیل به پردیس سینمایی شدند.

سینما هنری خاص و توانمند/تبدیل ۲ سینمای گلستان به پردیس سینمایی

 

در گلستان تعدادی سینما وجود دارد که نیازمند مرمت هستند

 

یازرلو


یازرلو، معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز گفت:با راه اندازی سینما سیار در استان و تخصیص ۲ دستگاه پخش فیلم، این استان در زمینه اکران فیلم در مناطق محروم و شهر‌های بدون سینما جزو رتبه‌های برتر کشور قرار گرفت.

یازرلو با بیان اینکه سینما‌های جدید کمتر ساخته می‌شود است افزود:این موضوع به دلیل عدم بازدهی سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی است که نیازمند بسته‌های حمایتی و مشوق‌های لازم برای این بخش از طرف دولت است.

این مقام مسئول گفت:در سال‌های اخیر با حمایت‌ها و یارانه‌های تخصیص یافته ورود بخش خصوصی به ساخت پردیس‌های سینمایی بیشتر شده است.

او افزود: در حال حاضر ۲ پردیس سینمایی وارنا و دکتر بسکی در گنبدکاووس در حال ساخت است.

 

پرده سینما


او با بیان اینکه برای استقبال از سینما توسط مخاطبان برنامه‌هایی در حال حاضر انجام می‌شود افزود: فروش بلیط سینما‌ها در ایام خاص مثل اعیاد، ماه مبارک رمضان و همچنین روز‌های خاص در طی هفته به صورت نیم بها از جمله این اقدامات است.

یازرلو می‌گوید: همچنین میزبانی رویداد‌های سینمایی مثل جشنواره فیلم فجر در استان نیز باعث ترغیب علاقمندان به دیدن فیلم در سینما‌ها شده است.

یازرلو گفت:در حال حاضر در استان تعدادی سینما وجود دارد که نیازمند مرمت اند.

او ادامه داد: به عنوان مثال در بندرگز، بندر ترکمن، علی آبادکتول، گنبدکاووس و کردکوی سالن‌های سینمایی فرسوده وجود دارد که مذاکراتی با این بخش‌ها صورت گرفته تا سرمایه گذاری و احیای آن‌ها شکل گیرد.

برای رفع چالش‌های سینما باید از همه اندیشه‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و فکری بهره‌مند شد تا همه افراد جامعه بتواند از خلاقیت و جاذبه‌های این هنر استفاده کنند.

گزارش از سیده معصومه مرتضوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار