مساله بهره‌وری در استان مغفول مانده است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مهم‌ترین برنامه دولت در سال جاری پرداختن به مسئله بهره‌وری است، گفت: به نظر می‌رسد این موضوع در استان ما مغفول مانده است.

آقای زین العابدین خرّم  گفت: دستورات ویژه رئیس جمهور در سفر به استان باید عملیاتی و مباحث مربوط به مولدسازی و فروش اموال تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به صورت روشن و شفاف دنبال شود.

او  تاکید کرد: باید به حوزه برنامه ریزی ورود دقیق‌تری یابیم تا منابع و مصارف استان سامان یابد.

او  با اشاره به اینکه بعد از کش و قوس بین مجلس و دولت لایحه بودجه با تاخیر زمانی ابلاغ شد؛ خاطرنشان کرد: در مورد اعتبارات سفر رئیس جمهور نیز تخصیص برخی منابع به صورت اوراق و بخشی نیز به صورت نقدی مصوب شده که باید پیگیری‌های لازم در این ارتباط انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها نسبت به دریافت اعتبارات سفر ریاست جمهوری توفیق مورد انتظار را نداشته اند که باید مشخص شود مشکل کار کجا بوده تا رفع شده و روند فعالیت‌های استان متناسب و متوازن باشد.

خرّم گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور از چهار محل «تعهدات سازمان برنامه و بودجه»، «تعهدات استانی»، «ماده ۵۶ و تسهیلات بانکی» و «نهاد‌های حمایتی و نفت» تخصیص می‌یابد که در این چهار حوزه باید گزارش روشن و شفافی داشته باشیم.

او  با بیان اینکه بهره وری در همه امور مربوط به مدیریت، گردش نیروی انسانی، تولید و صادرات تاثیر دارد و باید به جد مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: باید گلوگاه‌هایی که بهره وری استان را دچار چالش می‌کند، شناسایی و رفع کنیم و برنامه‌های مشخص با بازه زمانی تعریف شده برای بهینه کردن بهره وری داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار