نگاهي به زندگي شخصي رهبر مرموز كره شمالي؛

از كلكسيون فيلم و زندگي تجملاتي تا ترس از پرواز

تلویزیون دولتی کره شمالی رسما تایید کرد "کیم جونگ ایل" رهبر69 ساله این کشور در قطاری که قصد بازدید از ناحیه ای در خارج از پایتخت را داشت، بر اثر حمله قلبی درگذشت به همين دليل جا دارد به زندگي سياسي و شخصي اين رهبر مرموز پرداخته شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، کیم جونگ ایل (تولد:۱۶ فوریه ۱۹۴۱، روستای ویاتسکو در شوروی، منابع حکومتی: منطقه بیدو در کره شمالی ۱۶ فوریه ۱۹۴۲ - مرگ: ۱۹ دسامبر ۲۰۱۱) رهبر کره شمالی بود.

او رئیس کمیسیون دفاع ملی کره شمالی، فرمانده کل ارتش خلق کره شمالی و دبیر کل حزب کارگران کمونیست کره بود. جونگ ایل پس از مرگ پدرش کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی در سال ۱۹۹۴، جانشین او شد.

کیم جونگ ایل از سال 1994 پس از مرگ پدرش رهبر این کشور کمونیست بوده و در سال 2008 دچار سکته مغزی شده بود و به همین دلیل زیاد در محافل عمومی حاضر نمی شد.

خبرگزاری کره شمالی رسما اعلام کرد که مراسم تشییع کیم جونگ ایل در 28 دسامبر برگزار می شود و تا 29 دسامبر عزای عمومی اعلام شده است.

تولد

اسناد موجود در شوروی نشان می‌دهد که محل تولد کیم جونگ ایل، روستای ویاتسکو در نزدیک سیبری در شرق روسیه می‌باشد. ولی منابع رسمی دولت کره شمالی محل تولد جونگ ایل را منطقه کوهستانی بیدو در کره شمالی اعلام کردند و همچنین اعلام کرده‌اند که تولد او با ظاهرشدن رنگین کمان بالای کوهستان وتشکیل ستاره جدید درآسمان پیش بینی شده‌است.

تحصیلات

کیم تحصیلات ابتدایی و اصلی خود را بین سپتامبر ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ طی کرده‌است از مدرسه نمسان پیونگ یانگ که مدرسه مخصوص برای فرزندان حزب کمونیست کره شمالی است، فارغ التحصیل شد. او سپس در رشته اقتصاد سیاسی در دانشگاه کیم ایل سونگ دوم تحصیل کرد ودر سال ۱۹۶۴ فارغ التحصیل شد.

آغاز فعالیت سیاسی

پس از فارغ التحصلی از دانشگاه، جونگ ایل، شروع به ترقی درسلسله مراتب حزب کارگران کره کرد. در سال او به سمت معاونت اداره تبلغات کره منصوب شد. در دهه ۱۹۸۰ او جزء هفت عضو شورای رهبری کره شمالی شد در این دوره او لقب "رهبر عزیز" را به خود گرفت. در سال ۱۹۹۱ او سمت فرماندهی ارتش کره شمالی را برعهده گرفت. کیم سونگ دوم پدر کیم ایل در سال ۱۹۹۲ تمامی امور داخلی را به او واگذار کرد.

رهبری کره شمالی در سال ۱۹۹۴ پس از مرگ کیم ایل سونگ دوم که رئیس جمهور و بنیانگذار کره شمالی، هیچ رئیس جمهوری جانشین او نشد واو لقب رئیس جمهور ابدی را به خود گرفت وسمت ریاست جمهوری برای حفظ یاد گار کیم ایل سونگ غیر فعال شد.


کیم ایل جونگ به طور رسمی در سال ۱۹۹۷ به عنوان دبیر کل حزب کمونیست کارگران کره شمالی و رئیس شورای ملی دفاع انتخاب شد.

مرگ

بر پایه اعلام تلویزیون کره شمالی، کیم جونگ ایل در ۱۹م ماه دسامبر سال ۲۰۱۱ در حین سفری با قطار درگذشت. دلیل مرگ او کار جسمانی و ذهنی بسیار در راه رهبری در میدان‌ها اعلام شد. از مدتی پیش از مرگ او، روند انتقال قدرت به پسرش کیم جونگ اون آغاز شده بود.

شایعه مرگ وی در اوت سال ۲۰۰۸ میلادی دچار سکته قلبی شد و از آن پس در انظار عمومی ظاهر نشد و همزمان شایعاتی مبنی بر مرگ و یا وخیم بودن حال وی منتشر شد. مقامات دولتی بر سلامت کامل وی تاکید دارند و تاکنون دو عکس از وی منتشر شده‌است ولیکن با اثبات جعلی بودن این عکس‌ها شایعات در این مورد قوت گرفته‌است.

زندگی شخصی

کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی یک همسر و سه معشوقه داشت. معشوقه دوم او کو یونگ هی تا زمان مرگ در سال 2004 نقش بانوی اول کره شمالی را داشت.

کیم جونگ ایل به علت ترس از پرواز با قطار اختصاصی خود به سفر می پرداخت.

با وجود آنکه مردم کره شمالی از کمبود شدید مواد غذایی رنج می برند، مقامات نزدیک به رهبر کره شمالی وی را فردی ولخرج توصیف کرده که سالانه 100 تا 200 هزار دلار را برای تغذیه و مراقبت حیوانات خانگی خود صرف می کرد.

نزدیکان کیم جونگ ایل زندگی وی را لوکس و پرهزینه توصیف کرده و فاش کردند وی دهها راس اسب را از روسیه وارد کرده و در سالهای 2009 و 2010 حدود 10 جت اسکی آمریکایی را برای کوچترین فرزند خود خریداری کرده است.

کیم جونگ ایل گفته‌ بود که به فیلم علاقه زیادی دارد و مجموعه‌ای متشکل از 20 هزار فیلم دارد و به فیلم‌های جیمز باند علاقه دارد./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار