نقش موثر صدا و سیما در معرفی و رفع مشکلات بخش تولید و اشتغال

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت:نظارت و کنترل وضعیت جامعه در بخش اقتصاد و رفع مشکلات معیشتی یکی از ارکان اصلی برنامه سازی در صدا و سیمااست.

لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار با مدیرکل بازرسی استان زنجان، نظارت و کنترل وضعیت جامعه در بخش اقتصاد و رفع مشکلات معیشتی را یکی از ارکان اصلی برنامه سازی در صدا و سیما عنوان کرد و گفت: در سازمان صدا و سیما، به دلیل ضریب نفوذ بالا، گستره پخش و انتظاری که مخاطبان از رسانه ملی دارند، نظارت مستمر و پایش نظام‌مند مسائل جامعه با هدف رفع نواقص و معضلات خرد و کلان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او با تقدیر از خدمات انجام شده توسط سازمان بازرسی به ویژه اقدامات میدانی و عملی مدیرکل بازرسی استان، افزود: این سازمان ضمن ممانعت از هرگونه کم کاری، تعلل، مصلحت‌اندیشی و اعمال سلایق شخصی، برابر قوانین و مقررات خدمت رسانی می‌کند و صدا و سیما هم درکنار این نهاد جهت برقراری عدالت اجتماعی حرکت خود را تداوم خواهد بخشید.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان کنارگذاشتن مماشات و تلاش در مسیر تحقق عدالت را لازمه عبور از بخش بزرگی از مشکلات فعلی در مسیر توسعه استان دانست.

مدیرکل بازرسی استان زنجان هم با اشاره به  تولید و پخش گزارش‌های ویژه خبری با موضوعیت رفع موانع اشتغال و تولید، گفت: هیچ ملاک و معیاری بالاتر از قانون وجود ندارد و در برهه حساس فعلی هیچ توجیهی برای رعایت نکردن قوانین، مقررات و ترک فعل به ویژه در حوزه اشتغال قابل دفاع نیست.

او از انجام۲۴۰مورد بازرسی طی امسال خبر داد و افزود: وجود ۲هزار و ۳۰۰نفر مستمری بگیر بیمه بیکاری بار سنگینی بر دوش دولت است و رسانه می‌تواند با آگاه سازی جامعه زمینه هدایت این افراد را به سوی آموزش‌های مهارتی و بازگشت به کار فراهم کند.

خمسه از رفع مشکلات چندین مجموعه تولیدی و بازگشت آن‌ها به مدار تولید و اشتغال خبر داد و گفت: رفع مشکلات شهرک صنعتی صائین قلعه پس از۱۸ سال و فعالیت مجدد شرکت‌های دانش بنیان با بستر سازی صدا و سیما از طریق گزارش‌های خبری انجام شده است و تلاش می‌شود با همکاری دستگاه‌های تمام ظرفیت‌های مغفول مانده استان در حوزه تولید و ارزش افزوده در استان ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.