مانور بازگشایی مدارس کردستان برگزار می شود

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری مانور بازگشایی در ۲۸ شهریور به منظور آمادگی هر چه بیشتر مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

هاشم ناظمی جلال گفت: به منظور آمادگی کامل مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید، رفع نواقص و چالش‌های احتمالی، به صورت همزمان، مانور بازگشایی روز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ در کلیه مدارس استان برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین زمان برگزاری آیین‌های بازگشایی مدارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید را نیز اعلام کرد و گفت: جشن غنچه‌ها و شکوفه ها، ویژه نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی، چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ در کلیه مدارس ابتدایی و مراسم بازگشایی نیز شنبه دوم مهر ماه ۱۴۰۱ در کلیه مدارس استان برگزار می‌شود.

او افزود: به همین مناسبت مراسم بازگشایی مدارس به صورت نمادین در مرکز استان و شهرستان‌ها و مناطق برگزار و زنگ مهر و مقاومت، نماز و ایثار در مدارس نواخته خواهد شد.

ناظمی جلال با بیان اینکه از ابتدای فرآیند ثبت نام دانش آموزان تا کنون ۲۹۴هزارو ۷۰۰ نفر از دانش آموزان، گفت: کردستان در موضوع ثبت نام دانش آموزان در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

او افزود: ۹۷ درصد دانش آموزان استان کلاس بندی شده و کردستان در سطح کشور در رتبه اول قرار دارد و در کلاس‌های ایجاد شده نیز عملکرد استان ۹۵.۹۶ درصد می‌باشد که در این خصوص نیز در رتبه دوم کشوری قرار داریم.

ناظمی جلال با بیان اینکه در اجرای برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با فعالیت ۱۵ پایگاه کار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از تیر ماه در استان شروع شده، اظهار داشت: در مجموع تعداد ۳۲هزار و ۵۷۰ نفر مورد سنجش قرار گرفته که ۲۵ هزار و ۷۰ نفر آن‌ها نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۷ هزار  و ۵۰۰ نفر نوآموزان پیش دبستانی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه تاکنون ۹۵.۱۲ درصد دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی کرده اند، گفت: ۹۰ درصد کتاب‌های درسی در استان وصول و ۸۵ درصد نیز تاکنون به شهرستان‌ها و مناطق ارسال شده تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در بین دانش آموزان توزیع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.