مطالعه و اجرای پروژه‌های محیط زیستی جهت احیای تالاب بین‌المللی شادگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در جهت احیای تالاب بین‌المللی شادگان، پروژه توزیع آب برای احیای بخش‌های جنوبی تالاب با مطالعه و بررسی در حال اجرا است.

محمد جواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به منظور احیای بخش‌های جنوبی تالاب بین المللی شادگان و انتقال آب به این بخش‌ها که در بسیاری از مواقع، حتی طی سال‌ها به آن‌ها آب نرسیده با اجرای پروژه‌هایی، احیا می‌گردد.

او ادامه داد: به منظور پایدار نمودن آب در بخش‌هایی با موانع دست ساز و غیر طبیعی و همچنین نصب دریچه‌ها و سازه‌های تاخیری بر روی قسمت‌های مطالعه شده، فعالیت‌هایی صورت گرفته تا مدیریت بهتری بر منابع آب و نگهداشت بیشتر در تالاب داشته باشیم.

به گفته او اجرای این پروژه‌ها در راستای احیای تالاب و همچنین جلوگیری از ایجاد کانون‌های گرد و غبار در تالاب و منطقه می‌باشد.

تالاب بین المللی شادگان یکی از تالاب‌های بزرگ در استان خوزستان است که پروژه‌هایی جهت احیا و تامین حقابه آن اجرا شده که یکی از این پروژه‌ها، انتقال ۵ متر مکعب آب از رودخانه کارون به تالاب شادگان می‌باشد و قبلا اجرایی شده است. پروژه انتقال آب از رودخانه کارون در حال حاضر قسمت‌هایی از جنوب این تالاب را احیا می‌نماید و در اجرای دیگر پروژه‌ها، برای تقویت و احیای قسمت‌های باقیمانده در بخش جنوبی تالاب عمل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.