سرعین میزبان تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان می‌شود

فرماندار شهرستان سرعین گفت: مرحله ماقبل آخر تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان از سرعین به مقصد تبریز برگزار خواهد شد.

باقر باقرزاده گفت: مرحله ماقبل آخر این تور بین المللی از سرعین به مقصد تبریز برگزار خواهد شد که ما تمهیدات لازم را برای میزبانی شایسته از رکابزنان تور آذربایجان در نظر گرفتیم.

فرماندار شهرستان سرعین گفت: رکابزنان ۱۶ کشور دنیا با شرکت در تور آذربایجان شهر‌های گردشگری این منطقه را رکاب می‌زنند.

باقرزاده می‌گوید: با استفاده از ظرفیت این تور ما می‌توانیم در ابعاد مختلف شهر توریستی سرعین که برند جهانی و بین المللی دارد را به دوچرخه سوران معرفی کرده و زمینه جذب توریسم خارجی را در فصول مختلف گردشگری نظاره گر باشیم.

او گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات دوچرخه سواری ایران _آذربایجان چند سالی است که به دلیل شرایط کرونایی برگزار نشده بود که با موافقت فدراسیون جهانی دوچرخه سواری این تور بین المللی برگزار می‌شود تا استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل بتوانند مقاصد سفر و گردشگری خود را بیشتر به نمایش بگذارند.

فرماندار سرعین گفت: علاوه بر اقامت دوچرخه سواران در سرعین استارت مرحله چهارم نیز از این شهر توریستی زده خواهد شد که با همراهی پلیس، راهداری و نهاد‌های امدادی و تیم‌های همراه رکابزنان با گذر از نیر و شهر‌های استان آذربایجان شرقی خاطره‌ای به یادماندنی در ذهن دوچرخه سواران حک خواهد شد تا ما بتوانیم در سال‌های آینده بهتر و بیشتر در این تور مشارکت کنیم.

باقرزاده با بیان اینکه تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان با شرکت ۱۳ کشور خارجی برگزار می‌شود، گفت: این تور به لحاظ موقعیت ویژه‌ای که شهرستان سرعین دارد ظرفیت بزرگی برای شناساندن ابعاد مختلف و ظرفیت‌های نهفته شهرستان سرعین دارد.

او ادامه داد: حضور این دوچرخه سواران در سرعین به منزله حضور سفیران ۱۳ کشور خارجی در اردبیل است که به صورت رایگان می‌توانند تبلیغات گسترده‌ای را از فرهنگ، مهمان نوازی، گردشگری، امنیت و … داشته باشند.

فرماندار سرعین می‌گوید: تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در پنج مرحله از تاریخ هفتم مهرماه سال جاری شروع و در تاریخ ۱۱ مهرماه با شرکت ۱۳ تیم خارجی و ۳ تیم داخلی به اتمام خواهد رسید.

باقرزاده گفت: مرحله چهارم این تور دوچرخه سواری در تاریخ ۱۰ مهرماه از شهرستان سرعین به سمت تبریز استارت خواهد خورد.

او ادامه داد: مرحله اول از تبریز به سمت ارومیه، مرحله دوم تبریز - منطقه آزاد ارس، مرحله سوم ارس- کلیبر، مرحله چهارم سرعین- تبریز و مرحله پنجم نیز تبریز- تبریز اتوبان پاسداران به صورت رفت و برگشت از پل نصر ۱۰ دور انجام خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.