افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدات بخش کشاورزی و صنعت

میزان سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدات بخش کشاورزی و صنعتی مازندران ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

فانی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: با تزریق اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی دولت و بخش خصوصی میزان سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدات بخش کشاورزی و صنعتی مازندران از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

او نتیجه این میزان سرمایه گذاری در حوزه صنعتی و کشاورزی را بهره برداری از ۱۳ واحد تولیدی با ایجاد ۸۶۲ شغل اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال هستیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران عمده سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و کشاورزی را در طرح‌های دانش بنیان و واحد‌های فرآوری و بسته‌بندی و قطعه‌سازی خودرو معرفی و پیش بینی کرد که در این راستا تا پایان امسال ۲۰ واحد تولیدی دیگر در استان به بهره‌برداری برسد.

فانی از افزایش شاغلان بخش صنعت مازندران از ۸۰ هزار و ۲۱ نفر در سال ۱۳۹۹ به حدود ۸۵ هزار و ۲۵۰ نفر در حال حاضر خبر داد و گفت: حداکثر تا ۲ سال آینده با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش صدور مجوز‌های بهره‌برداری میزان اشتغالزایی در بخش صنعت استان به حدود ۱۲۰ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

او با بیان اینکه هدف‌گیری مازندران در سال جاری رسیدن به رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی است که سهم صنایع در آن به همین میزان خواهد بود، افزود: به طور حتم با برداشتن موانع تولید این مهم در سال ۱۴۰۱ در استان محقق خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار