آموزش مهارتی به بیش از ۴ میلیون نفر ساعت در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعهد امسال ما در حوزه آموزش مهارتی ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت در بخش‌های دولتی و خصوصی است.

سید نورالله هدایت تعهد امسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آموزش مهارتی را ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت در بخش‌های دولتی و خصوصی اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ درصد از تعهد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی این استان محقق شده است.

او با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای به افراد گروه هدف از جمله؛ دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، اصناف، گروه‌های شغلی مختلف، دانش آموزان و ... با هدف ارتقای سطح مهارتی افراد برای اشتغال به کار ارائه می‌شود، افزود: براساس تعهد امسال، باید به بیش از ۱۰ هزار نفر در استان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شوند.

به گفته هدایت؛ با توجه به شعار امسال آموزش رشته‌های نوین و دانش بنیان از جمله؛ شبکه، هوش مصنوعی، نانو، پرورش کرم خوراکی میل ورم و سایر موارد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۲ بخش خصوصی و دولتی به مهارت آموزان ارائه می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ مرکز آموزشی ثابت با تعداد ۹۰ کارگاه فعال در استان فعالیت می‌کنند.

او به وجود بیش از ۱۶۰ آموزشگاه در بخش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه‌ای در استان است و فعالیت ۹۳ آموزشگاه از این تعداد اشاره و اضافه کرد: نیمی از آموزش‌های امسال در بخش خصوصی ارائه خواهد شد.

هدایت به تدوین سند حرفه، استاندار و شایستگی در زمینه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این استان به عنوان پایلوت این طرح مشخص شده که برگزاری ۷ دوره آموزشی برای سراسر کشور در برنامه امسال دیده شده است.

او افزود: گرو‌های آموزشی هدف این استان شامل؛ آموزش در زندان، پادگان، عشایر، روستائیان، معتادان، صنایع و ... هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار